فراخوان «باهم جدول دوره‎ای بسازیم» موزه ملی علوم و فناوری

۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۶ کد : ۴۵۵۴ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۸۶۷

 

 

موزه ملی علوم و فناوری از علاقمندان سراسر کشور دعوت میکند در فراخوان ساخت جدول دورهای عنصرها شرکت کنند.

 

به گزارش روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری نظر به اهمیت و نقش ویژه جدول دوره‌ای عنصرها و از آن ‌جا که سال 1869 به عنوان زمان کشف جدول دوره‌ای عنصرها توسط شیمی‌دان بزرگ روسی دیمیتری ایوانوویچ مندلیف شناخته می‌شود، مجمع عمومی سازمان ملل و سازمان یونسکو سال 2019 را به مناسبت 150 سالگی این جدول، «سال جهانی جدول دوره‌ای عنصرها» نامگذاری کرده است.

در همین راستا موزه ملی علوم و فناوری ضمن بزرگداشت این سال و تبیین اهمیت و کاربرد این جدول، فراخوانی جهت مشارکت علاقمندان ارائه نموده است.

در این فراخوان آمده است:

«جدول دوره‌ای؛ جدول مشارکتی »

می‌خواهیم نگاه متفاوتی به عنصرهای سازنده هستی داشته باشیم و همزمان با بزرگداشت جهانی «نقش جدول دوره‌ای عنصرها در زندگی»، ما نیز در ایران جدولی از عنصرها را با مشارکت علاقه‌مندان، دانش‌آموزان، دانشجویان و شهروندان بسازیم.

از شما دعوت می‌کنیم با ابزار هنر، یعنی قصه، نقاشی و فیلم، روایت خودتان را از عنصرها و نقش‌شان در زندگی تجسم کنید.

در نهایت با کنار هم قرار دادن آثار منتخب، جدولی دوره‌ای از عنصرها را با نگاه هنری شما در ایران خواهیم ساخت.»

گفتنی است ضمن تقدیر ویژه از آثار برگزیده، این آثار در طول سال در وب‎گاه و صفحه اینستاگرام سال جهانی جدول دورهای موزه ملی علوم و فناوری به نمایش گذاشته خواهد شد. علاقمندان می توانند تا پایان 31 شهریور 1398 در این فراخوان شرکت و برای دریافت اطلاعات بیش‎تر به سامانه events.inmost.ir/pt2019 مراجعه کنند.

آخرین ویرایش۲۶ مرداد ۱۳۹۸

( ۱ )

نظر شما :