همایش در آستان مهر ویژه دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه تفرش برگزار شد

۰۸ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۸ کد : ۴۷۶۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۹۶
همایش در آستان مهر ویژه دانشجویان جدیدالورود به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تفرش و با شرکت مسئولین و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر حاج ابراهیم نصیر دانشگاه برگزار گردید.
همایش در آستان مهر ویژه دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه تفرش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی رییس دانشگاه تفرش در این آیین ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان جدیدالورود گفت: دوران دانشجویی دوران تاثیر گذار در زندگی افراد و ورود به دانشگاه، تمرینی مناسب برای ورود به عرصه های علم و دانش اندوزی و بستری مناسب برای تمرین مسئولیت پذیری برای ورود به جامعه برای ایفای مسئولیت های مهم در زندگی افراد است.

  دکتر "حمیدرضا صبا" با بیان این که دانشجویان با ورود به دانشگاه آماده ورود به فصل نوینی از زندگی خود می شوند افزود: اولین رسالت دانشجویان کسب علم و دانش ونقش آفرینی مثبت در کسب قله های علم و فناوری است.

وی ادامه داد: محیط دانشگاه تفرش محیطی مناسب برای پژوهش و آموزش است و جامعه دانشگاهی تفرش اعم از اساتید و کارمندان محیطی آرام برای فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشجویان فراهم نموده اند تا دانشجویان با برنامه ریزی لازم، از این فرصتی که دانشگاه برای آنان فراهم نموده است در جعت علم آموزی، خودسازی و اعتماد به نفس حداکثر بهره مندی را داشته باشند.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این آیین گفت:کسب علم و انتخاب الگوی مناسب برای موفقیت در کسب علم و دانایی دو رسالت مهم دانشجویان در بدو ورود به محیط دانشگاه است.

  حجت الاسلام "محسن قربانی" گفت: شهدا از جمله شهید دکتر چمران و استادان الگوی مناسبی برای دانشجویان می باشند که دانشجویان باید از ظرفیت علمی آنان در کسب قله های علم و فناوری استفاده نمایند.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به اخلاق و معنویت و علم و پژوهش توجه نموده اند تصریح کرد: دانشجویان باید ضمن سرلوحه قراردادن بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در کنار فعالیت های علمی و پژوهشی خود به فعالیت های مذهبی نیز پرداخته و ایمان خود را شارژ نمایند.

 

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تفرش نیز در این آیین ضمن معرفی واحد های مختلف معاونت آموزشی برای دانشجویان گفت: گذراندن موفقیت آمیز دوران دانشجویی در حوزه آموزشی مستلزم تعامل با مدیران گروه، روسای دانشکده ها و فراگیری آیین نامه های آموزشی است.

دکتر "اسماعیل نظری" با اشاره به این که مقطع کارشناسی یکی از مقاطع حساس و با اهمیت در دوران دانشجویی است افزد: دانشجویان باید در این مقطع علم آموز بوده و از سطحی نگری دوری نمایند.

 وی با بیان این که دانشگاه تفرش یکی از دانشگاه های موفق کشور در قبولی کنکور کارشناسی ارشد است افزود: حفظ این موقعیت ممتازدانشگاه تفرش در گرو بهتر درس خواندن دانشجویان و تلاش علمی آنان است.

 دکتر علی پارسیان معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تفرش نیز در این آیین به معرفی تمامی واحدهای  معاونت  و دستاوردهای آن در حوزه ای فرهنگی و دانشجویی پرداخت.

پخش کلیپ، موسیقی آیینی و اجرای شعر توسط شاعر آیینی و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه و تجدید میثاق با آرمانهای امام (ره) و شهدا از مهمترین برنامه های جانبی این مراسم بود  که هشتم و نهم مهرماه در دانشگاه تفرش برگزار شد.

 

 

 

آخرین ویرایش۰۹ مهر ۱۳۹۸

( ۵ )

نظر شما :