تجلیل از اساتید دانشگاه تفرش

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۲:۰۴ کد : ۴۸۵ اخبار
تعداد بازدید:۹۷۹

 

همزمان با فرارسیدن گرامیداشت روز معلم و نکوداشت مقام شامخ استاد شهید مرتضی مطهری از اساتید دانشگاه تفرش طی مراسمی تجلیل شد.

 

رییس دانشگاه تفرش در این آیین گفت: در بین جوامع و کشورهای مختلف موضوع تعلیم و تعلم یک ارزش است که اهمیت این موضوع ممکن است در بین جوامع مختلف  کم و بیش متفاوت باشد که این امر بیانگراهمیت قائل شدن و گرامیداشت مقام معلم توسط این جوامع به عنوان یک فضیلت و ارزش است.

 

دکتر "محمد قاسم سحاب" با بیان این که ایرانیان نیز از گذشته برای مقام معلم اهمیت ویژه ای قائل بوده اند اضافه کرد: با ظهور اسلام و پذیرش این دین آسمانی توسط ایرانیان تکریم مقام معلم به عنوان یک باور بیش از گذشته تقویت گردید.

 

رییس دانشگاه تفرش ادامه داد: در آموزه ها وآیات و روایات دین مبین اسلام نیز بر اهمیت کسب دانش  و آگاهی تاکید فراوان گردیده و این موضوع  به عنوان ارزش و فضیلت محسوب شده است.

 

دکتر سحاب تصریح کرد:  از اینرو مشخص نمودن روزی برای  پاسداشت مقام معلم اقدامی مناسب در جهت تکریم مقام و جایگاه معلم است که این امر با نامگذاری ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری به عنوان روز معلم در ایران بیش از گذشته به خوبی تجلی یافته است.

 

رییس دانشگاه تفرش با اشاره به خدمات علمی شهید مطهری اظهار داشت: استاد شهید  مطهری با اعتقاد قلبی که داشت توانست مبانی و تعالیم اسلام را به نسل جوان و روشنفکر عرضه و بر توانایی و جهانی بودن تعالیم اسلام برای اداره جهان تاکید و به بسیاری از شبهات کسانی که در فضای فکری آن زمان معتقد بودند که دین از سیاست جداست پاسخ دهد.

 

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این آیین گفت: دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای برای علم و تعلم قائل شده است وآنرا ابزار و مقدمه ای برای تفکر، تعقل و عمل نمودن   می داند.

 

حجت الاسلام "رسول ظرافت" با بیان اینکه علم بدون عمل جهل و نادانی است افزود: معلمی شغل انبیا است و یکی از اهداف بعثت انبیاء بیدار نمودن خردهای دفن شده انسانها و تشخیص بین حق و باطل است.

 

وی تصریح کرد: از اینرو یکی از وظایف مهم معلمان آموزش قدرت تعقل و تفکر به دانشجویان و شاگردان است و معلمی می تواند از عهده این وظیفه خطیر بر آید که خود اهل تفکر و تعقل باشد.

 

در پایان مراسم از استادان این دانشگاه با اهدا لوح وهدیه تقدیر بعمل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

( ۱ )

نظر شما :