بازدید پروفسور قوام زاده پدر پیوند مغز استخوان ایران از دانشگاه تفرش

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۵۵ کد : ۴۸۷ اخبار
تعداد بازدید:۵۵۷۷

در اولین روز هفته تفرش،پروفسور اردشیر قوام زاده پدر پیوند مغز استخوان ایران به همراه فرماندار شهرستان تفرش و هیئت همراه  عصر پنج شنبه 17 اردیبهشت از دانشگاه تفرش بازدید نمودند.

 

پروفسور اردشیر قوام زاده، از  22 سال پیش استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران است و هم اکنون رئیس مرکز تحقیقات سرطان این دانشگاه و رئیس بخش پیوند سلول های بنیادی خون ساز بیمارستان شریعتی تهران است. وی اولین پیوند مغز استخوان را در کشور انجام داد و سالانه در بیمارستان شریعتی تحت نظر موسسه تحقیقاتی وی صدها پیوند مغز استخوان انجام می‌شود که از بهترین آمار جهانی است. با همت وی و همکارانش سالانه صدها پیوند سلول های بنیادی خونساز در این مرکز انجام شده و بدین ترتیب ایران جز  یک درصد کشورهای دنیاست که قادرند این پیوند را انجام دهند.

 

از جمله سمت های اجرایی استاد می توان به ریاست کنگره لنفوم و پیوند مغز استخوان در تهران در سال 1373 ، ریاست کنگره پیوند مغز استخوان در سال 1379 ، ریاست انجمن هماتولوژی- انکولوژی ایران در سال 1373، ریاست کمیته بورد هماتولوژی- انکولوژی ایران در سال 1370 ، ریاست مرکز تحقیقات خون، سرطان و پیوند مغز استخوان از سال 1378 تاکنون اشاره کرد.


ایشان همچنین ریاست بیمارستان شریعتی از سال61 تا 1359 ، ریاست دپارتمان پزشکی از سال64 تا 1359 ، ریاست بخش خون و سرطان و پیوند استخوان از سال 78 تا 1359 ، عضو انجمن بین‌المللی پیوند مغز استخوان در سال 1371 و عضو انجمن بین‌المللی پیوند خون و مغز استخوان اروپا در سال 1370 را در کارنامه کاری خود دارد.



گفتنی است زادگاه پروفسور قوام زاده روستای طراران شهرستان تفرش است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

( ۲۴ )

نظر شما :