همایش ملی قرآن و مسأله سبک زندگی اسلامی در دانشگاه تفرش برگزار شد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۰:۱۱ کد : ۴۹۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۸۶

 

همایش ملی قرآن و مسئله سبک زندگی اسلامی روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت با حضور رییس دفاتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی، رییس دانشگاه تفرش، مسئولین اجرایی همایش و مسئولین محلی در آمفی تئاتر حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.

 

رییس دانشگاه تفرش و رئیس همایش ملی قرآن و مسئله سبک زندگی اسلامی در آیین افتتاحیه این همایش گفت: ما مسلمانان بر این اعتقاد هستیم  که قرآن کریم تنها منبع وحی الهی است که امروز بدون تصرف و تحریف در آن برای هدایت بشر و اداره جامعه و زندگی فردی و اجتماعی از طریق وحی بر پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) نازل و دراختیار مسلمانان قرار گرفته است.

 

دکتر "محمد قاسم سحاب" افزود: خداوند هر آنچه که برای هدایت و رستگاری بشر لازم بوده است در این کتاب آسمانی گردآوری و در اختیار مسلمانان قرار داده است که از اینرو این ایمان و اعتقاد به ارزش قرآن کریم مارا مکلف به بجا آوردن حق تلاوت قرآن نموده است.

 

وی با بیان این که در مورد حق تلاوت قرآن کریم در تفاسیر هشت موضوع بیان شده است ادامه داد: ما در عمل باید در قرآن کریم تدبر نموده و در اداره زندگی روزمره واداره اجتماع نیزاز این فرامین الهی بهره گرفته و حق تلاوت قرآن را به جا آوریم.

 

رئیس دانشگاه تفرش تصریح کرد: همایش  ملی قرآن و مسئله سبک زندگی اسلامی نیز در راستای انجام این تکلیف و توجه به موضوع رعایت حق تلاوت قرآن به همت بسیج اساتید و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش برگزار شده است.

 

رییس دفاتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی نیز در این همایش گفت: قرآن کریم تجلی ذات الهی و دارای روح توحیدی است که هدف آن اشاعه این روح توحیدی به زندگی وعالم ارتباطات و معاشرات انسانها است.

 

حجت الاسلام "مهدی ایمانی مقدم" با بیان این که نگاه و مرام توحیدی باید وارد زندگی افراد گردد اضافه کرد: لازمه تحقق سبک زندگی قرآنی در جامعه وارد شدن نگاه توحیدی به زندگی روزمره افراد است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه ودبیر همایش قرآن و مسئله سبک زندگی اسلامی نیز در این همایش گفت:این همایش با محوریت توجه به  تجدد همراه با تمدن نوین اسلامی به عنوان شکل جدیدی از سبک زندگی اسلامی برگزار شده است.

 

حجت الاسلام "سید علی شفیع پور حسینی" افزود: مقام معظم رهبری  در سخنرانی خود در خراسانی شمالی مباحثی در زمینه سبک زندگی ارائه نمودند که این مباحث گهربار زمینه بروز تفکراتی مبنی بر اینکه در زندگی کنونی می توان سبک قرآنی و اسلامی را با مدل جدیدتر ارائه داد را فراهم نمود.

 

وی اظهار داشت: این همایش نیز در پیروی از این کلمات گهربار مقام معظم رهبری و ارائه مدل جدیدی از زندگی  و توجه به سبک زندگی با محوریت قرآن و اهل بیت برگزار شده است.

 

وی با بیان  این که ۱۶۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است ادامه داد: هیات داوران از میان ۱۶۰ اثر ارسالی به این همایش، ۳۰ اثر را به عنوان مقاله برتر معرفی نموده اند  که این تعداد اثر برگزیده درقالب کتابچه،نرم افزار و پوستر  و تعدادی در فصلنامه علمی و پژوهشی چاپ می گردد.

 

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش و دبیر اجرایی همایش نیز در این آیین گفت: لازمه داشتن سبک زندگی اسلامی، داشتن باور قلبی و ایمان است.

 

حجت الاسلام "رسول ظرافت" افزود: سبک زندگی در راستای توجه به اعتقادات در حوزه اندیشه معرفتی و داشتن باور قلبی و ایمانی تحقق می یابد .

 

وی ادامه داد: انسان دارای سه حوزه عقلی، قلبی و رفتاری است که  افراد باید در زندگی خود بر اساس اخلاقیات و ایمان قلبی و باورهای  خود سبک زندگی اسلامی خود را طراحی نموده و به بحث خودشناسی و خود سازی نیز توجه نمایند.

 

همایش ملی قرآن و مسئله سبک زندگی به همت بسیج اساتید و نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه تفرش و با همکاری کلیه واحد های دانشگاه تفرش و با مشارکت  بسیج اساتید استان مرکزی و انجمن معارف اسلامی ایران در محورهای "رفتار فردی بر مبنای ایده های قرآنی"،"قرآن و سبک زندگی خانوادگی"، "سبک و شیوه ی زندگی اجتماعی در قرآن"، "سبک قرآنی در اقتصاد و بهره وری"، "سبک قرآنی در حکومت و سیاست دینی"  در دانشگاه تفرش برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

( ۱ )

نظر شما :