آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تفرش برگزارشد

۱۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۲۷ کد : ۴۹۴۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۷۸۹
همزمان با فرا رسیدن ۱۶ آذر آیین گرامیداشت روز دانشجو شامگاه روز دوشنبه ۱۸ آذرماه با حضور رئیس دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونین، مدیران و دانشجویان در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزارگردید.
آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تفرش برگزارشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تفرش، رییس دانشگاه تفرش نیز در این آیین ضمن گرامیداشت 16آذر و فرا رسیدن روز دانشجو گفت: 16 آذر یاد آور خاطره شهادت سه دانشجوی استکبار ستیز است که با نثار خون پاک خود در محیط مقدس دانشگاه، غرور استکبار آمریکایی را شکسته و ایستادگی و استکبار ستیزی دانشجویان را به جهانیان ثابت نمودند تا همیشه به عنوان پرچمدار بیداری و نماد آگاهی، در صحنه تاریخ جاودان بمانند.

 

دکتر "حمیدرضا صبا "افزود: بی شک دانشجویان و دانشگاهیان به عنوان پرچمداران بیداری و نماد آگاهی همواره در بزنگاه‌های تاریخی و برهه‌های حساس از انقلاب شکوهمند اسلامی گرفته تا هشت سال دفاع مقدس و سال‌های پس از آن در سنگر بازسازی، پیشرفت و آبادانی در صف مقدم نقش‌آفرینی و حماسه‌سازی قرار داشته‌اند.

وی با بیان این که مجهز شده به سلاح علم و دانش و کسب مهارتهای زندگی رسالت  مهم دانشجویان  است ادامه داد: پرداختن به فعالیت های آموزشی و مجهز شده به سلاح علم و دانش عامل موفقیت دانشجویان در کسب  مسئولیت های مهم شغلی در اشتغال دانشجویان در آینده است، اما دانشجویان نیز باید در کنار فعالیت های آموزشی در عرصه های فرهنگی نیز در محیط دانشگاه فعالیت نماید.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این آیین گفت: نثار خون و و مقاومت سه شهید دانشجو در 16 آذر 1332 دشمن را به زانو در آورد و 16 آذر را به عنوان نماد استکبارستیزی دانشجویان در تاریخ  ملت ایران جاودانه نمود.

حجت الاسلام "محسن قربانی" افزود: رسالت دانشجویان در عصر کنونی آمادگی کامل در برابر هجمه های دشمن و رسیدن به آگاهی و بصیرت است.

وی ادامه داد:  دانشجو انقلابی در تراز انقلاب اسلامی باید بصیرت تشخیص حق و باطل راداشته باشد و به معنای واقعی انسان باشد.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش با بیان اینکه انسان بودن نیازمند توسل به اهل بیت به عنوان تکیه گاه محکم و انس با قرآن کریم است تصریح کرد: دانشجویان بنا بر توصیه و سفارش مقام معظم رهبری باید سقف معرفت خود را با مطالعه قرآن، کتابهای مفید و کتابهای شهید مطهری افزایش دهند تا بتوانند در سایه انس با قرآن و اهل بیت در مباحث علمی و معنوی پیشرفت نمایند.

در این آیین که به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و کانونهای فرهنگی و هنری و فعالان فرهنگی برگزار گردید برنامه های متنوع فرهنگی از جمله اجرای موسیقی، تئاتر و صندلی داغ با حضور استاد مدعو مهندس کمال پروازی برگزار گردید.

 

آخرین ویرایش۲۳ آذر ۱۳۹۸

( ۵ )

نظر شما :