ربات تمیزکننده صفحات خورشیدی در دانشگاه تفرش طراحی و ساخته شد

۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۹ کد : ۴۹۶۴ اخبار
تعداد بازدید:۳۳۲۷
مدیر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش از ساخت ربات تمیزکننده صفحات خورشیدی بدون نیاز به آب و قابلیت تنظیم ارتفاع با توجه به عدم هم سطحی ماژول ها در نیروگاه های خورشیدی توسط پژوهشگران این دانشگاه در دانشکده مهندسی برق دانشگاه تفرش خبر داد.
ربات تمیزکننده صفحات خورشیدی  در دانشگاه تفرش طراحی و ساخته شد

 

 

 

دکتر "علی محمد فتوحی" در گفتگو با روابط عمومی گفت: این طرح جزء برنامه‌های همکاری بین دانشکده مهندسی برق دانشگاه تفرش و شرکت توزیع برق استان مرکزی می باشد.


وی هدف از ساخت این ربات را تمیز نگه داشتن صفحات خورشیدی به منظور ایجاد حداکثر رنج بازدهی و افزایش طول عمر صفحات با توجه به عدم  هم سطحی ماژول ها در نیروگاه های خورشیدی عنوان نمود و افزود: در این ربات همچنین جهت کاهش هزینه های شست و شو و کاهش مصرف آب از روش های تمیزکاری بدون آب استفاده شده است.


مدیر امور پژوهشی و فن آوری دانشگاه تفرش تصریح کرد: طراحی و ساخت این ربات حاصل تلاش دو ساله مهندس امیرحسین احمدی و بهنام نحیفی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه تفرش، علیرضا اکبری و یونس  ملکوتی خواه فارغ التحصیلان کارشناسی دانشگاه تفرش  به سرپرستی دکتر مجتبی پیشوایی و دکتر  محمدرضا میوه اعضا هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه تفرش بوده است.

آخرین ویرایش۲۸ آذر ۱۳۹۸

( ۷ )

نظر شما :