پژوهشگران برتر دانشگاه تفرش تجلیل شدند

۰۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۳ کد : ۴۹۷۲ اخبار
تعداد بازدید:۴۶۷۰
همزمان با فرا رسیدن هفته پژوهش از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه تفرش طی مراسمی با حضور دکتر ناصر اسکندری مدیر کل دفتر فنی و مهندسی معاونت توزیع توانیر، مهندس اله داد مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی، مهندس شبیهی مدیرعامل برق باختر و معاونین پژوهشی این شرکتها،تقدیر و تجلیل شد.
پژوهشگران برتر دانشگاه تفرش تجلیل شدند

به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشگاه تفرش در این آیین ضمن تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران و فناوران دانشگاه تفرش گفت: دانشگاه تفرش با قدمت ۳۲ سال و با ۸۵ عضو هیات علمی در حوزه های مختلف ارتباط با صنعت، شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد و فناوری در سطح استان به عنوان دانشگاه شاخص به ماموریت های آموزشی و پژوهشی خود با جدیت ادامه می دهد.


دکتر حمیدرضا صبا افزود: دانشگاه تفرش در حد توان به رسالت خود که محقق شدن بسترهای لازم برای ایجاد دانشگاه های نسل سوم و چهارم است، عمل نموده است که مصداق بارز آن ارتباط با صنعت و انعقاد قراردادهای آموزشی تحقیقاتی و پژوهش با صنایع استان و کشور است.
وی تصریح کرد:صنعتی بودن استان مرکزی و حمایت مسئولان استان زمینه را برای افزایش فعالیت های پژوهشی و ارتباط با صنایع استان برای دانشگاه تفرش فراهم نموده و این دانشگاه را به دانشگاه پیشتاز و سرآمد در ارتباط با صنعت در استان تبدیل نموده است.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این آیین گفت: عرصه پژوهش یکی از عرصه های راهبردی است.


حجت الاسلام "محسن قربانی" با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری مد ظله العالی که امروز دو مولفه مهم ثروت و علم بر کشور ها سلطه دارد افزود: امریکا با بکارگیری  دو مولفه ثروت و علم به قطب اول علمی جهان تبدیل شده است.


وی ادامه داد: دانش با پژوهش به دست می آید و خداوند نیز علم را به صورت نور در دل کسانی قرار می دهد که زمینه و ظرفیت علم آموزی و پژوهش را در خود ایجاد نموده باشند.


مدیر کل دفتر فنی و مهندسی معاونت توزیع توانیر نیز در این آیین گفت: کشور ایران از توان و ظرفیت های مناسب پژوهشی برخوردار است که در این راستا ارتباط دانشگاه با صنعت از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.


دکتر "ناصر اسکندری" با بیان این که دانشگاه از توان علمی و پتانسیل حل مشکل برخوردار است ادامه داد: پژوهشها در دانشگاه در مرز دانش انجام می شود و در این راستا صنعت نیازمند توسعه و بهبود و ورود تکنولوژی های نوین است، که نیازمند پژوهش های کاربردی است.


وی تصریح کرد: نتیجه مورد انتظار از ارتباط صنعت و دانشگاه  تبدیل تکنولوژی به ثروت و تبدیل علم به تکنولوژی و تولید علم است.


دکتر اسکندری موانع قانونی، فرهنگی و تخصیص اعتبارات ناکافی و تقاصا محور نبودن پروژه های دانشگاهی را از مهمترین موانع دانشگاهها در ارتباط با صنعت عنوان نمود و ادامه داد: کره جنبوبی با سهم ۴/۲۳ درصدی از تولید ناخالص داخلی جایگاه اول را در تحقیق و توسعه داراست و بعد از آن آلمان و ژاپن رتبه دوم و سوم تحقیق و توسعه را دارند تصریح کرد: این در حالی است که در کشور ما کمتر از یک درصد تولید ناخالص ملی به امر تحقیق و توسعه اختصاص یافته است.


وی اجرای فرصت مطالعاتی اعضا هیات علمی دانشگاه ها در صنعت، طرح دانشجوی دکتری مشترک، ایجاد کمیته های تحقیقات در کلیه شرکت های استانی و برنامه ریزی پژوهش های بنیادین در بخش برق را از مهمترین اولویت های وزارت نیرو در امر پژوهش عنوان نمود.

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی نیز در این آیین از جذب  مجوز جذب  سرباز نخبه از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد در حوزه های علوم اجتماعی، علوم انسانی و IT خبر داد.

مهندس "محمد اله داد" گسترش ایجاد فرصت های مطالعاتی در حوزه برق را ضروری دانست و افزود: برای اولین بار در کشور تفاهم‌نامه فرصت مطالعاتی اساتید دانشگاه در توزیع برق استان مرکزی بین دانشگاه تفرش و شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی منعقد شده است.


در این آیین از ۱۴ عضو هیات علمی پژوهشگر و فناور برتر دانشگاه؛ دکتر علی کاظمی رتبه اول پژوهشگر برتر، دکتر رامین مهدی پور  رتبه دوم پژوهشگر برتر، دکتر حامد حکمت رتبه سوم پژوهشگر برتر، دکتر زهرا بنی عامریان، دکتر محمد جواد عبدالهی فرد، دکتر سهیل واشقانی فراهانی و دکتر علی ملکی پژوهشگران شایسته تقدیر، دکتر محمد رضا برومند پژوهشگر دارای طرح پژوهشی برتر، لیلا بدخشیان پژوهشگر دانشجویی شایسته تقدیر، دکتر مجتبی پیشوایی، دکتر محمد قاسم سحاب، دکتر  رامین مهدی پور، دکتر حسین حیدری و دکتر  ابراهیم شریفی فعالان مرکز رشد دانشگاه، قدردانی و تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر در حاشیه این مراسم دکتر ناصر اسکندری مدیر کل محترم دفتر فنی و مهندسی معاونت توزیع توانیر، مدیر عامل محترم شرکت برق منطقه ای باختر و مدیر عامل محترم شرکت توزیع برق استان مرکزی از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه تفرش که به مناسبت هفته پژوهش در صحن دانشکده مهندسی دانشگاه تفرش برپا گردیده بود بازدید نمودند.

قرائت بیانیه توسط دکتر شریفی سرپرست مرکز رشد دانشگاه، سخنرانی دکتر کاظمی پژوهشگر برتر استان مرکزی در سال 98 در حوزه فنی مهندسی و  پژوهشگر برتر دانشگاه تفرش و دکتر برومند پژوهشگر دارای طرح پژوهشی برتر دانشگاه تفرش و دارنده رتبه سوم طرح پژوهشی برتر ارتباط با صنعت استان مرکزی در سال 98 ازدیگر برنامه های آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه تفرش بود که به همت مدیریت پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش برگزار گردید.

 

آخرین ویرایش۰۴ دی ۱۳۹۸

( ۶ )

نظر شما :