جشن میلاد حضرت زینب(س) دردانشگاه تفرش برگزار شد

۱۱ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۹ کد : ۵۰۰۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۷۲
جشن میلاد حضرت زینب(س) روز چهارشنبه ۱۱ دی ماه بعد از نماز ظهر و عصر به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) دانشگاه تفرش برگزار شد.
جشن میلاد حضرت زینب(س) دردانشگاه تفرش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش در این مراسم گفت: علم واقعی و مسئولیت اجتماعی و حضور در اجتماع دو ویژگی مهم و بارزدر وجود حضرت زینب (س) بوده است.

حجت الاسلام "محسن قربانی " افزود:ثبات قدم و استواری از دیگر خصوصیات بارز در حضرت زینب (س) بود و ایشان با توجه به تربیت علوی و شناختی که پیدا نموده بودنددارای ثبات قدم و استواری بودند چرا که امیر المومنین در نامه 31 نهج البلاغه در خصوص استواری و ثبات قدم می فرمایند دوست دارم سه کار را بیشتر از وصیتم انجام دهیدخداباوری و ترس از خدا ، انجام واجبات و پیمودن راه صالحان که برای رسیدن به این ویژگی باید تفهم و تعلم داشت تا بتوان مانند حضرت زینب (س) ناصر اماممان باشیم.

وی ادامه داد: در خصوص مسئولیت اجتماعی و رسالت دینی امیر المومنین(ع) بر خلاف اصولی که امروز رایج است که دین برای زنان در عرصه اجتماع محدودیت ایجاد می نماید می فرماید با حفظ کرامت زن، زنان می توانند به بهترین شکل در جامعه نقش آفرینی نمایند.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش تصریح کرد: بر اساس فرمایش حضرت علی (ع) سختگیری در پوشش عامل سلامت و استواری زنان است و آنچه امروز به آن نیاز داریم جایگاه والای زن و حفاظت از آن است چرا که زن به عنوان مهمترین متولی تربیت فرزند و جایگاه پرورشی انسان است که بی توجهی به این جایگاه می تواند نسل را به مخاطره اندازد.

حجت الاسلام قربانی تصریح کرد: خطبه‌های آتشین و زیبای حضرت زینب(س) در کوفه و شام، یزید و یزیدیان را رسوا کرد و ایشان به درستی نقش و رسالت خود را در انتقال مفاهیم قیام عاشورا به درستی انجام داد که اگر این کار را انجام نمی داد کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.

 

آخرین ویرایش۱۱ دی ۱۳۹۸

نظر شما :