یادواره شهدای کارمند در دانشگاه تفرش برگزار شد

۰۳ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۴۷ کد : ۵۰۱ اخبار
تعداد بازدید:۹۵۱

 

همزمان با فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر، یادواره شهدای کارمندی با حضور رئیس دانشگاه تفرش، فرماندارشهرستان، فرمانده سپاه ناحیه تفرش،اساتید ،دانشگاهیان شهرستان و مسئولین محلی صبح امروز در یادمان شهدای گمنام دانشگاه تفرش برگزار شد.

 

رئیس دانشگاه تفرش در این مراسم گفت: ملت ایران در طول هشت سال دفاع قهرمانانه و مقدس در مقابل تهاجم گسترده دشمن، از خود الگو ها و ایثارگری هایی نشان دادند که این الگوها برای تمام دنیا به عنوان نمونه های بارزی از گذشت و ایثار قابل عرضه است.

 

دکتر "محمد قاسم سحاب"با بیان این که یکی از فتوحات برجسته ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس،فتح خرمشهر بود افزود: بازخوانی و مرور  این حماسه و ایثار همه ساله  برای نسل جوان که از نزدیک این واقعه مهم تاریخ کشور را ندیده اند ضروری است.

 

وی با یاد آوری سخنان امام خمینی (ره) که خرمشهر را خدا آزاد نمود اضافه کرد: فتح خرمشهر یک معجزه الهی بود که توانست موضع جهان را نسبت به ایران تغییر و روحیه مقاومت و ایثار را در وجود ملت و رزمندگان برای پیروزی متجلی نموده و مقدمات پیشنهادات برای صلح و خاتمه جنگ را از سوی جامعه جهانی فراهم نماید.

 

فرمانده سپاه ناحیه تفرش نیز در این مراسم گفت: جنگ تحمیلی از مهمترین رخدادهای قرن   بیستم است که در بحرانی ترین منطقه دنیا یعنی خاورمیانه و به تعبیر رهبر معظم انقلاب  در غرب آسیا به وقوع پیوست و هشت سال جنگ را به ملت ایران تحمیل نمود.

 

سرهنگ "علی فراهانی" افزود: اختلافات مرزی بین ایران و عراق،  وجودرودخانه استراتژیک اروند رود بین ایران و عراق، روحیات صدام و تصاحب جزایر سه گانه از مهمترین محرک های انگیزشی عراق برای آغاز جنگ با ایران بود.

 

وی با بیان این که فتح خرمشهر و آزاد سازی این شهر بعد از گذشت ۲۰ ماه در سایه عنایت خداوند و تقوای رزمندگان حاصل گردید افزود: تغییر رویکرد جنگ از تدافعی به تهاجمی، تغییر معادلات و موازنه های سیاسی و نظامی ، تردید کشورهای عربی در زمینه توانایی های نظامی عراق و افزایش نگرانی های آمریکا نسبت به قبل از مهمترین آثار عملیات غرور آفرین فتح خرمشهر بود که درسی بزرگ برای ملت ایران است.

 

فرمانده سپاه ناحیه تفرش تصریح کرد: اینک نیز داشتن روحیه مطالبه گری در راستای ارزشهای اسلامی و رسیدن به جامعه متمدن اسلامی رسالت خطیر ملت، جوانان و دانشجویان است که این امر عزم همگان را برای رسیدن به جامعه متمدن اسلامی با  مجهز شدن به بصیرت و همت را می طلبد.

 

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیزدر این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه گفت: رزمندگان در سوم خرداد در سایه ایمان به خداوند،مبارزه با دشمن درون و مقاومت خرمشهر را آزاد نموده وباعث افتخار نظام و ملت گردیدند.

 

حجت الاسلام "رسول ظرافت" با بیان این که امروز نیز باید در زندگی سیاسی و اجتماعی از رمز موفقیت رزمندگان در سوم خرداد درس گرفت افزود: به کارگیری رمز های موفقیت رزمندگان در سوم خرداد و عقب نشینی ننمودن از ارزشها و ادامه دادن راه شهدا رمز رسیدن به پیروزی و محقق شدن وعده الهی است.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش تصریح کرد: وعده الهی با ایمان به خدا و مقاومت نه اتکا به ابرقدرت ها و دشمنان گره خورده است  که از اینرو نباید از ارزشها و آرمانهای امام و انقلاب ذره ای عقب نشینی نمود.

 

یادواره شهدای کارمندی به همت حوزه مقاومت شهید بهشتی،پایگاه بسیج اداری شهید باهنر شهرستان تفرش و بسیج اداری پایگاه شهید چمران دانشگاه تفرش و با همکاری کلیه واحد های دانشگاه تفرش برگزار گردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۰۳ خرداد ۱۳۹۴

نظر شما :