با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری مرکزی؛

مرکز تحقیقات مدیریت فناوری در صنعت برق در دانشگاه تفرش افتتاح گردید

۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۵ کد : ۵۰۹۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۷۱
مرکز تحقیقات مدیریت فناوری در صنعت برق مشترک بین برق منطقه ای باختر و دانشگاه تفرش با حضور معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری مرکزی، فرماندار شهرستان تفرش و مدیر عامل برق منطقه ای باختر در دانشگاه تفرش افتتاح گردید.
مرکز تحقیقات مدیریت فناوری در صنعت برق در دانشگاه تفرش افتتاح گردید

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تفرش، معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری مرکزی در آیین افتتاح این مرکز گفت: رشد اقتصادی جز با استفاده از علم و تکنولوژی و تبدیل آن به ثروت حاصل نمی گردد.


مهندس "زهرا آخانی" افزود: استفاده ازتکنولوژی و ورود آن به فرایندهای کاری و آموزشی و حرکت به سوی دانشگاه های نسل چهارم نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب می باشد.
وی با بیان این که ایجاد این مرکز تحقیقات مدیریت فناوری حرکتی موثر در راستای استفاده خلاقانه از تکنولوژی می باشد تصریح کرد: این مرکز باید فرایند محور و سیستمی بوده و به عنوان موتور محرکه برای توسعه شهرستان تفرش، استان و کشور حرکت نماید.


فرماندار شهرستان تفرش نیز در این آیین ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر گفت: مرکز تحقیقات مدیریت فناوری در صنعت برق گامی مثبت در راستای فراهم نمودن مقدمات تولید علم و تبدیل آن به ثروت می باشد.


"حمیدرضا فراهانی" افزود: تفرش شهر پدران علمی کشور است و این مرکز گامی مثبت در راستای ایجاد مسیر توسعه شهرستان از طریق دانشگاه است.


رئیس دانشگاه تفرش نیز در این نشست، ارتباط با صنعت را رسالت مهم دانشگاه های نسل سوم و چهارم عنوان نمود.


دکتر "حمیدرضا صبا "  با بیان این که افتتاح این مرکز سرآغازی برای تحقق رسالت دانشگاه در ارتباط با صنعت است افزود:  رسالت دانشگاه تفرش با قدمت 33 ساله و قرار گرفتن در استان مرکزی به عنوان یکی از استان های صنعتی کشور، ارتباط با صنعت است که در این راستا با بهره گیری از پتانسیل های موجود از جمله اعضای هیات علمی توانمند، گام های مثبتی را برداشته است.


مدیر عامل برق منطقه ای باختر نیز در این نشست مدیریت نوآوری، آینده پژوهی، آینده نگری در تکنولوژی و بومی سازی هوشمندانه را از مهمترین اهداف ایجاد مرکز تحقیقات مدیریت فناوری در صنعت برق مشترک بین برق منطقه ای باختر و دانشگاه تفرش عنوان نمود.


مهندس "فرهاد شبیهی" ادامه داد: افتتاح این مرکز زمینه ساز حرکت به سوی اهداف مهم از جمله  پویایی، خوداتکایی و برتری در صنعت برق می باشد.


در این آیین، اساسنامه مرکز تحقیقات مدیریت فناوری در صنعت برق به امضاء مدیرعامل برق منطقه ای باختر و رئیس دانشگاه تفرش رسید و  دکتر مجتبی پیشوایی به عنوان رئیس مرکز و اعضاء شورای پژوهشی این مرکز احکام خود را دریافت کردند.  همچنین در این آیین به عنوان اولین فعالیت این مرکز، قرارداد پژوهشی با عنوان " بررسی مشخصات، مزایا و معایب استفاده از برقگیرهای چند محفظه ای در شبکه های فوق توزیع و انتقال برق و امکان سنجی فنی و اقتصادی طراحی و ساخت آن ها در داخل کشور" بین دانشگاه تفرش و برق منطقه ای باختر منعقد گردید.


در پایان این آیین ساختمان پژوهشی دانشگاه تفرش به منظور استقرار آزمایشگاههای تحقیقاتی و سایر زیرساختهای پژوهشی دانشگاه، با زیربنای هزار و 800 متر مربع و اعتبار 23میلیارد و 680 میلیون ریال، به بهره برداری رسید.

آخرین ویرایش۱۵ بهمن ۱۳۹۸

( ۱ )

نظر شما :