بیانیه دانشگاهیان دانشگاه تفرش به مناسبت روز قدس

۰۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۰ کد : ۵۲۸۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۸۸
دانشگاهیان دانشگاه تفرش با صدور بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس اعلام همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام داشت.
بیانیه  دانشگاهیان دانشگاه تفرش به مناسبت روز قدس

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تفرش، متن کامل این بیانیه به شرح زیر می باشد:

 

" روز قدس روز قدرت اسلام است"
                                                           امام خمینی(ره)


روز قدس، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی، رستاخیز استکبار ستیزی ملل مسلمان جهان، روز وحدت همه انسان های حقیقت خواه و عدالت دوست و روز ستیز همیشگی با صهیونیسم و امپریالیسم غارتگر است.


اینک با گذشت چهل و یکسال از ابتکار راهبردی و تاریخی حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس» در سال ۱۳۵۸ و فراهم سازی یک فرصت عظیم و بین المللی برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم غاصب اسرائیل، موضوع فلسطین و قدس فراتر از یک مسأله ملی و اسلامی به مسأله‌ای جهانی و آرمانی بین‌المللی تبدیل شده است.


با این وصف، گرامیداشت این روز ماندگار ضرورتی دینی، عقلی و سیاسی است. قدس درحقیقت نماد اسلامیت قضیه فلسطین و مظهر مظلومیت سرزمینی است که همواره مورد طمع و آز استعمار در طول تاریخ بوده است.


دانشگاهیان دانشگاه تفرش نیز همگام با سایر اقشار جامعه در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، ضمن انزجار از تحریم های صورت گرفته از سوی برخی کشورهای غربی علیه حزب الله لبنان وفشارهای بین المللی بر آن که باهدف تضعیف مقاومت اسلامی صورت می گیرد،بر میثاق دوباره با اندیشه های ناب امام خمینی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و وفاداری به آرمان رهایی قدس شریف تاکید نموده و ضرورت حفظ اتحاد راهبردی همه گروه های فلسطینی برای مقابله با توطئه های شوم صهیونیستی را یادآور می شود.

 

                                                                                 دانشگاه تفرش

آخرین ویرایش۰۲ خرداد ۱۳۹۹

( ۱ )

نظر شما :