تکمیل عملیات نصب و آغاز راه اندازی نرم افزار آذرسا و پورتال کتابخانه مرکزی دانشگاه

۰۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۲ کد : ۵۳۸۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۰۸
رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه تفرش از تکمیل عملیات نصب و آغاز راه اندازی نرم افزار آذرسا و پورتال کتابخانه مرکزی این دانشگاه همزمان با ایام خجسته دهه کرامت و میلاد مبارک حضرت معصومه (س) و امام هشتم علی بن موسی الرضا (ع خبر داد.
تکمیل عملیات نصب و آغاز راه اندازی نرم افزار آذرسا و پورتال کتابخانه مرکزی دانشگاه

 

 

 

 

 

 

 

دکتر "حسن آریانپور" در گفتگو با روابط عمومی گفت:نرم افزار و پورتال «آذرسا» فرایندهای مختلف کتابخانه‌ای دیجیتال، الکترونیک و هوشمند را تحت پوشش قرار می‌دهد. این نرم افزار با توجه به رویکردهای نوین اطلاع‌رسانی و پژوهشی در کتابخانه‌ مرکزی و مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه تفرش مورد بهره‌برداری قرار می گیرد. پورتال کتابخانه مرکزی همزمان در بخش خدمات الکترونیک وبگاه (صفحه اصلی سایت) دانشگاه قابل  مشاهده می باشد.

وی زیرساخت استاندار ذخیره‌سازی اطلاعات بر اساس marc ، امکان بهره‌برداری از چند اصطلاحنامه چندزبانه به طور همزمان و به صورت یکپارچه ،  بهره‌مندی از موتور جستجوی قوی در ارائه اطلاعات مانند رتبه‌بندی نتایج و پویایی فیلدهای جستجوپذیر، راهبردهای نوین جستجو مانند جستجوی فازی و مجاورتی را  از مهمترین ویژگی های نرم افزارو پورتال آذرسا برشمرد.                                                                                                                                                                

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه تفرش با بیان این که جستجوی تمام متن با قابلیت‌های ویژه مانند امکان تعیین دامنه جستجو و نحوه در نظر گرفتن اعراب و کارکترهای ویژه از طریق این نرم افزار انجام می گیرد تصریح کرد:جستجوی مفهومی با استفاده از اصطلاحنامه‌ها، امکان کدگذاری و طبقه‌بندی اسناد آرشیوی بر اساس ساختار سلسله مراتبی پویا، تبادل دوسویه اطلاعات بین‌نرم‌افزارهای ناهمگون، پشتیبانی از ذخیره‌سازی منابع به دو صورت فایل سیستم و پایگاه داده به ازای هر منبع به انتخاب کاربر، امکان تعیین خصوصیات یک فیلد یک فیلد با حفظ پویایی و شناوری فیلدهای اطلاعاتی و امکان برچسب‌گذاری روی فایل‌های صوتی، ویدئویی و متنی (ایجاد محدودیت در نمایش بخشی از محتوا)از دیگر ویژگی های نرم افزار و پورتال آذرسا می باشد.

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۹

( ۲ )

نظر شما :