ثبت نام در هشتمین مدرسه تابستانی نجوم (آیوتا خاورمیانه) آغاز شد

۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۷ کد : ۵۴۶۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۷۵۳
عضو هیات علمی دانشگاه تفرش از آغاز ثبت نام هشتمین مدرسه تابستانی و کارگاه نجوم با همکاری دانشگاه تفرش ، آیوتا خاورمیانه و حمایت اتحادیه جهانی نجوم و انجمن نجوم فرانسه به میزبانی دانشگاه تفرش خبر داد.
ثبت نام در هشتمین مدرسه تابستانی نجوم (آیوتا خاورمیانه) آغاز شد

دکتر "امیر قلعه" در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه تفرش گفت:با تخصصی شدن شاخه های مختلف علمی و سرعت پیشرفت علوم، به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم، خیلی زود مشخص شد که هیچ دانشگاه یا موسسه ای نمی تواند به تنهایی  همه نیروهایی متخصص را حتی در یک شاخه علمی گردآوری کند.  اما نیاز به آموزش دانشجویان و افراد علاقمند را نمی توان فراموش کرد.
 
وی ادامه داد: ایده مدرسه های تابستانی پاسخی به نیاز دانشجویان با استفاده از اوقات فراغت است که ابتدا از اروپا آغاز شد و در حال حاضر به یک شیوه  آموزش و پژوهشی  معمول در دنیا تبدیل شده است. ویژگی این نوع مدرسه پژوهش محور بودن آن می باشد.

دانشیار گروه فیزیک دانشگاه تفرش با بیان این که یکی از شاخه های علمی در نجوم،  نجوم رصدی است که در کشور ما علاقمند بسیار دارد اظهار داشت: اما این علم در درس های  دانشگاهی که  به صورت رسمی از وزارت علوم ابلاغ می شود مورد  توجه قرار نگرفته است.

 
دکتر قلعه تصریح کرد: با شکل گیری گرو ه های کوچک نجوم رصدی در کشور ، این احساس پیش آمد که از ایده مدرسه تابستانی می توان برای  جبران عقب افتادگی آموزش و پژوهش  نجوم رصدی در کشور کمک گرفت.

وی افزود: با توجه به اقلیم ایران ، دانشگاه تفرش می تواند محل خوبی برای مدرسه های تابستانی و به ویژه مدرسه‌های تابستانی نجوم باشد.
برای آغاز این نوع فعالیت در دانشگاه تفرش ، امسال تصمیم گرفته شد که  یک مدرسه تابستانی نجوم رصدی در دانشگاه تفرش بر گزار شود.

عضو هیات علمی دانشگاه تفرش ادامه داد:البته با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، مدرسه به صورت مجازی بر گزار  خواهد شد.   در گرد آوری مباحث این مدرسه تابستانی تلاش شده تمرکز روی نجوم رصدی باشد و  از تجربه های بین المللی در این بخش کمک گرفته شود.

دکتر قلعه تصریح کرد:دانشجویان و فارغ التحصیلان علاقه مند می توانند جهت ثبت نام در این مدرسه تابستانی با پرداخت ۲۹۰ هزار تومان از تاریخ دهم مرداد ماه لغایت ۱۸ مرداد ماه با سایت http://iota-me.com/school/form/regform.htmlمراجعه و ثبت نام نمایند.

 وی در پایان اظهار داشت:گواهی علمی از طرف برگزارکنندگان و حامیان به شرکت کنندگان موفق در ارائه نتایج ارائه خواهد شد و همچنین کمیته برگزاری تصمیم دارد تعدادی از شرکت کنندگان واحد شرایط را به شکل بورس کامل و یا نیم بورس، پذیرش نماید.

آخرین ویرایش۱۶ مرداد ۱۳۹۹

( ۶ )

نظر شما :