برگزاری مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه

۰۸ مهر ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۶ کد : ۵۶۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۷۰

 

 

 

مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تفرش به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تفرش در مجتمع فرهنگی هنری پروفسور حسابی و با شرکت دانشجویان و مسئولین برگزار گردید.

 

رییس دانشگاه تفرش در این مراسم ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان جدیدالورود گفت:دوران تحصیل در دانشگاه از نقاط عطف و یکی از دوران  تاثیرگذار و تعیین کننده در زندگی افراد است که فرد را برای پذیرش مسئولیت های آینده در زندگی آماده می کند.

 

دکتر "محمد قاسم سحاب" افزود: دانشگاه تفرش از لحاظ قبولی در آزمون کارشناسی ارشددر بین دانشگاه های کشور در سطح بالائی قرار دارد  که دلیل این ادعا کسب رتبه ۲۲ در آزمون سراسری کارشناسی ارشد سال۹۳ می باشد.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر خم اظهار داشت: حضرت علی (ع)  از باب حدیث شریفه" من کنتمولاه فهذا علی مولاه" حضرت رسول (ع) در حادثه غدیر خم، مولا نامیده می شود زیرا وی آزاد شده از  قید اسارت تن بوده است .

 

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این مراسم ضمن تسلیت به دلیل حادثه اندوهبار منا گفت: تحصیل علم و علم آموزی هدف اولیه تمامی دانشجویان است که این هدف فرصتی مغتنم برای فتح قله های علم و دانش توسط دانشجویان است.

 

حجت الاسلام "رسول ظرافت"  افزود:رسالت کنونی دانشجویان تلاش در جهت پیشرفت های علمی در سطح منطقه و جهان است تا در سایه این پیشرفت ها توسعه کشور نیز حاصل گردد.

 

وی با بیان اینکه آسیب های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در دانشگاه ممکن است دانشجویان را تهدید نماید تصریح کرد: دانشجویان باید با انتخاب آگاهانه خود در زمینه دوست یابی و روش و منش زندگی و اتخاذ علم همراه حلم خود را دربرابر این آسیب ها بیمه نمایند.

 

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: این دانشگاه در سال تحصیلی جدید میزبان ۵۰۰ دانشجوی در مقاطع مختلف تحصیلی است.

 

دکتر "مهدی جعفری پناه"با اشاره به اینکه۲۴۲  نفر از فارغ التحصیلان رشته های مختلف این دانشگاه در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۳ در دانشگاههای دولتی کشور  پذیرفته شده اند  افزود: درصد متوسط پذیرفته شدگان این دانشگاه در آزمون های کارشناسی ارشد سال۹۳، ۳۶/۲۳درصد می باشد که این آمار بالاتر از آمار پذیرفته شدگان برخی از دانشگاههای مطرح کشوراست.

 

دکتر "مهدی جعفری پناه"افزود: هم اکنون این دانشگاه بر اساس گزارش آماری آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۳ که از سوی سازمان سنجش انتشار یافته است در بین بیش از هزار و ۲۰۰ موسسه آموزشی دارای رتبه ۲۲ و بالاتر از دانشگاه های مطرح می باشد.

 

 وی ادامه داد: این درخشش درسایه جدی گرفتن آموزش از سوی اساتید این دانشگاه و مناسب بودن محیط شهر تفرش برای پژوهش و علم آموزی محقق گشته است.

 

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: رسالت دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه علم آموزی و استفاده از دانش خود در راستای حل مشکلات کشور است زیرا درسی بدون کاربرد فایده ندارد.

 

دکتر "محمد حبیبی"افزود: در این راستا دانشجویان باید در کنار علم آموزی برای  شغل و ارتقا و اعتلای کشور کار ایجاد نموده و بسترهای  ارتباط دانشگاه و صنعت را فراهم نمایند.

 

وی تصریح کرد: دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه در یک مانور هدایت شده از سوی مسئولین مقدمات رندگی اجتماعی را با حضور در خوابگاه ها،کانونها ،انجمن ها و تشکل های اسلامی فرا گرفته و می آموزند ضمن حفظ اسقلال دانشگاه جریان ساز باشند.

 

پخش موسیقی،کلیپ و رونمایی از فرهنگ کارت و اهدا آن به رئیس دانشگاه تفرش از مهمترین برنامه های جانبی این مراسم بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۰۸ مهر ۱۳۹۴

نظر شما :