بیانیه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تفرش به مناسبت 13 آبان

۱۲ آبان ۱۳۹۴ | ۱۷:۱۷ کد : ۵۸۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۶۱

 

معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تفرش به مناسبت 13 آبان ماه بیانیه‌ای صادر کرد.

 

در این بیانیه آمده است:سلام بر روان پاک روح خدا و همه ی روان های خدایی! سلام بر سید و سالار شهیدان حضرت آقا اباعبدا... الحسین ( ع ). سلام بر آن که بیداری را به ما هدیه داد؛ آزادی را برای ما به ارمغان آورد؛ ما را به وادی استقلال برد و جمهوری اسلامی را به ما، ارزانی بخشید. سلام بر دست های سبزی که بذر محبت خدا را در دل های کوچک فرزندان ما کاشت.

 

سیزده آبان از جمله روزهای پرفروغی است که در تاریخ ایران زمین، همواره برجسته و شاخص است. سیزده آبان، روزی است که فرزندان ایثارگر و فداکار این مرز و بوم به جهانیان فهماندند که با توکل به قدرت ایمان می توان در برابر هر طاغوتی ـ هرچند خودش را قدرتمند نشان دهد ـ ایستاد. در سیزده آبان ثابت شد که با تکیه بر قدرت آن بزرگوار آفریننده و توانای زنده می توان، استعمار را به خاک مذلت افکند.

 

انقلاب اسلامی ایران مولود عاشورا و نهضت حسینی است. ملت ایران همواره بر حسینی بودن نهضت خویش مداومت داشته و تمامی تحرکات و جهت‌گیری‌های سیاسی و فرهنگی خود را به تاسی از پیام عاشورا انجام می دهند. همانگونه که اباعبدالله الحسین(ع) به ملت‌های آزاده و جهانیان درس استکبارستیزی و زیربار ظلم و ذلت نرفتن آموخت، نظام جمهوری اسلامی ایران نیز اولین لبیک‌گو به ندای امام شهیدان در مقابله با زورگویان و طاغوت بود. تقارن روز ۱۳ آبان و قیام عاشورا، استکبارستیزی و ایستادن در مقابل ستمگران وجه مشترک و نقطه عطف این دوحادثه عظیم است. تقارن این دو واقعه بیانگر واقعیتی ماندگار و همیشه جاوید درتاریخ است که برای همه زمان‌ها، مکان‌ها، انسان‌ها و ملت‌های آزادی‌خواه درس و پیامی ماندگار دارد.

 

آمریکا، اسرائیل و انگلیس و هم پیمانان آن‌ها یزیدیان امروز زمان هستند و شعار «مرگ برآمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس»‌ همان لعن بر یزید و یزیدیان است که ملت ولایتمدار و استکبارستیز ایران در این روز، مرگ و نابودی همیشگی آن‌ها را فریاد می‌زنند. پیروزی حق بر باطل پیام رسای ۱۳ آبان و واقعه عاشورا برای جهانیان است، همانگونه که در عاشورا خون بر شمشیر پیروز شد، انقلاب اسلامی و روحیه استکبار ستیزی آن نیز نشات گرفته از خون پاک امام حسین(ع) است. حرکت در مسیر نهضت حسینی رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی ایران علیرغم توطئه‌های بزرگ دشمنان با پیروی از راه و منش حسینی در مقابل دشمن ایستادگی نموده اند. انقلاب اسلامی با عمری بیش از 36 سال همچنان از عاشورا و نهضت حسینی در دوران حیات خود بهره می‌برد و اگر نبود این نهضت همیشه جاوید، به طور قطع این انقلاب، ناتمام همچون باری بر زمین می‌ماند.

 

هرچند که دشمنان با توطئه های خود قصد ناکارآمد جلوه دادن این انقلاب را دارند اما باید به جرأت اذعان نمود که جمهوری اسلامی ایران، ام‌القری جهان اسلام است و دشمنان فکر و خیال از میان برداشتن این نظام را به گور خواهند برد؛ چراکه این انقلاب برآمده از متن اسلام و تشیع ونهضت امام حسین(ع) است. ملت بزرگ ایران و دانشگاهیان انقلابی این مرز و بوم با بصیرت و شناخت تمام و کمال دشمنان قسم خورده این ملت، هیچ‌گاه راه دوستی با آمریکای جهان‌خوار که مصداق بارز و تمام و کمال استکبار است را پیش نگرفته و در 13 آبان ماه امسال پرشور تر از همیشه فریاد مرگ بر آمریکا سر‌خواهند داد و به گفته معمار کبیر انقلاب تا زمانی که آمریکا و سردمداران آن آدم نشوند و دست از اقدامات خصمانه خود در منطقه و دنیا برندارند و به استعمار و استثمار ملت های مظلوم ادامه دهند، شعار مرگ بر آمریکا نیز ادامه خواهد داشت. اگرچه رفع تحریم‌ها از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملت بزرگ ایران ضروری است اما تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران به قوای درونی خود پایبند و متکی است می‌توان از آن حرکت رو به رشد و تعالی را انتظار داشت. لذا نه تنها لغو تحریم‌ها به تنهایی موجب بهتر شدن وضع معیشت نمی‌شود بلکه در مدت کوتاهی سبب حمله غول‌های مالی و اقتصادی به بازارها کشور شده و طولی نمی‌کشد که مسبب سیطره کامل اقتصاد کشور به استکبارجهانی می‌شود.

 

معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تفرش آبان ماه 1394

آخرین ویرایش۱۲ آبان ۱۳۹۴

نظر شما :