همایش " جریان مقاومت در ترکیه و سوریه پس از انقلاب اسلامی ایران تا تولد داعش در منطقه" در دانشگاه تفرش برگزار شد

۱۸ آبان ۱۳۹۴ | ۱۸:۴۱ کد : ۵۸۷ اخبار
تعداد بازدید:۲۱۰۴

 

همایش " جریان مقاومت در ترکیه و سوریه پس از انقلاب اسلامی ایران تا تولد داعش در منطقه" شامگاه یکشنبه 17 آبان ماه با حضور رئیس انجمن زنان مسلمان نیوجرسی ،نبهت یشیل از فعالان فرهنگی سیاسی ترکیه،مسئولین دانشگاه و دانشجویان در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.

 

رئیس انجمن زنان مسلمان نیوجرسی در این همایش گفت: در جهاد حیات است و کشور ایران با نثار خون شهدای خود دین خود را زنده نگه داشته است.

 

"بلگین یالچین " با بیان این که مقاومت سوریه مهر ولایت شیعه و حفاظت از حرم حضرت زینب (س) خط قرمز ما است افزود: اگر از طرف دشمن کوچکترین بی احترامی به این حرم مقدس صورت گیرد زندگی برای عاشقان اهل بیت حرام می گردد.

 

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب دورنمای دیدگاه های  واقعیت گرای خود را درباره سوریه اعلام نموده و باعث بیداری انسانها در کل جهان گردیده اند که تمامی گفته های معظم له به واقعیت پیوسته و می پیوند واین در حالی است که با هر گفته خود یک نقشه از نقشه های دشمن را نقش بر آب کرده و توطئه های آنان را خنثی نموده اند.

 

رئیس انجمن زنان مسلمان نیوجرسی با اشاره به این که مکاتب اهل بیت عزت خود را از قیام امام حسین (ع) و روشنگری حضرت زینب (س) گرفته اند تصریح کرد: در روزگار معاصر نیز  با ظهور انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و تقدیم هزاران شهید این عزت جاودانه شده است.

 

یالچین ادامه داد: درک حفاظت از حرم حضرت زینب (س) بر هر فرد مسلمان واجب است و ما باید با جان و مال خود در کنار سربازان مقاومت سوریه باشیم زیرا مقاومت در سوریه نهایت پیغام عاشورا و مهر ولایت شیعه است.

 

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تفرش نیز در این همایش با اشاره به فلسفه13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی  گفت: برخی تصور می کنند پس از مذاکراتی که انجام شد، باید شعار مرگ بر امریکا را حذف کرد در حالیکه آمریکا یکی از مصادیق اصلی استکبار جهانی است.

 

"حامد صداقت" افزود: دانشجویان باید جریان ساز بوده و در زمینه بحث مقاومت در کشورهای منطقه و اهمیت آن بصیرت افزایی نمود زیرا تا زمانیکه کشورهای سلطه گر و سلطه پذیر وجود داشته باشد مبارزه با استکبار جهانی هم ادامه خواهد داشت.

 

در این همایش که به همت تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تفرش برگزار شد "حسین نصیری" کارگردان مستند "بلندی های غیرت" درباره اهمیت کشور ترکیه و سوریه در منطقه از گذشته تا حال سخنرانی وقسمت های از مستند "بلندی های غیرت" این کارگردان به نمایش گذاشته و به سوالات دانشجویان در زمینه موضوع همایش پاسخ داده شد.

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۱۸ آبان ۱۳۹۴

( ۱ )

نظر شما :