براساس جدیدترین رتبه بندی (ISC)؛

دانشگاه تفرش رتبه شش کشوری را در شاخص فناوری و نوآوری کسب کرد

۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۹ کد : ۵۸۹۲ اخبار
تعداد بازدید:۲۴۹۹
رئیس دانشگاه تفرش از کسب رتبه شش کشوری این دانشگاه در حوزه فناوری و نوآوری در جدیدترین رتبه ­بندی نظام رتبه ‌بندی (ISC)  در بین دانشگاه­‌ های جامع کشور خبر داد.
دانشگاه تفرش رتبه شش کشوری را در شاخص فناوری و نوآوری کسب کرد

دکتر "حمیدرضا صبا" روز شنبه در گفتگو با روابط عمومی گفت: تعداد اختراعات ثبت شده، شرکت های دانش بنیان، مسئله کارآفرینی، تجاری سازی، فناوری، ارتباط با صنعت و جامعه و حضور دانشگاه در حل مسائل ملی_منطقه ای، مجموعا مولفه های شاخص فناوری و نوآوری را تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: باتوجه به اهمیت مسئله فناوری و نوآوری و همچنین کسب رتبه بسیار خوب دانشگاه تفرش، در میان دانشگاه های جامع کشور، لازم است تا حمایت دانشگاه تفرش از این مسئله بیش از گذشته باشد؛ خصوصا که شعار سال ۱۴۰۰ نیز، تولید، پشتیبانی و مانع زدایی است، اهمیت و لزوم این حمایت بیشتر احساس می شود.


رئیس دانشگاه تفرش تصریح کرد: نامگذاری سال  تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها  اقدام هوشمندانه ای از سوی رهبر معظم انقلاب است تا موانع تولید برداشته شده وبه اعتلای کشور کمک کند که در این راستا بستر تحقق "رونق تولید"، اولویت و اهمیت دادن به نوآوری است.

دکتر صبا  ادامه داد:  رونق روحیه تحقیق و نوآوری در دانشگاه‌ها و سوق دادن دانشگاه ها از آموزش‌محوری به عرصه پژوهش‌محوری و تربیت و تقویت مهارت و خلاقیت و تبدیل آن به ثروت رسالت اصلی دانشگاه ها در رونق تولید است که این امر  در اولویت های مهم دانشگاه تفرش قرار گرفته است و ازسوی اعضای هیات علمی و دانشجویان دنبال می گردد.

وی در ادامه افزود: همچنین در جدیدترین رتبه بندی پایگاه استنادی جهان اسلام مربوط به فعالیت های علمی دانشگاه ها ،  دانشگاه تفرش در بین دانشگاه­‌ های جامع کشور در سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸ با ۱۰ پله صعود نسبت به سال ۱۳۹۸-۱۳۹۷ از رتبه ۵۱ به ۴۱ ارتقا پیدا کرد.


رئیس دانشگاه تفرش با بیان این که رتبه ‌­بندی دانشگاه­‌ های کشور هر ساله از طرف ISC و بر اساس معیارهای مختلف در شش حوزه  و براساس هر کدام از معیارهای فوق به صورت جداگانه محاسبه می گردد اظهار داشت: در آخرین رتبه بندی منتشره، دانشگاه تفرش بر اساس امتیازات کسب شده در معیار آموزش با ۲۱ پله ارتقا از ۶۰ به رتبه ۳۹ و در معیار پژوهش نیز هشت پله ارتقا نسب به سال ۱۳۹۸-۱۳۹۷داشته است.

دکتر صبا خاطرنشان کرد: موفقیت های به دست آمده  مرهون تلاش بی ‌وقفه اعضای هیات علمی اندیشمند، دانشجویان مستعد و کارمندان پرتلاش است.

آخرین ویرایش۱۲ خرداد ۱۴۰۰

( ۲۷ )

نظر شما :