معاون پژوهشی دانشگاه: هفته پژوهش فرصتی مناسب برای طرح مشکلات رودروی صنایع با دانشگاه ها است

۲۲ آذر ۱۳۹۴ | ۱۱:۵۰ کد : ۵۹۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۴۷

 

 

 

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تفرش:

هفته پژوهش فرصتی مناسب برای طرح مشکلات رودروی صنایع با دانشگاه ها است

 

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تفرش گفت: هفته پژوهش فرصتی مناسب برای طرح مشکلات رودروی صنایع با دانشگاه ها است.

 

دکتر "همایون مشگین کلک " با بیان این که دستاوردهای علمی اساتید دانشگاه تفرش قابلیت پیاده سازی در صنعت را دارد افزود: در این راستا چند پروژه با صنایع مختلف در حال انجام است، ولی کافی نیست، اساتید دانشگاه نیازمند به پشتیبانی مالی کافی هستند تا بدون دغدغه بتوانند دستاوردهای علمی و فنی مناسب ارائه دهند.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه صنایع هم از دانشگاه های کوچکتر حمایت مالی نمی کنند از اینرو باید تخصیص بودجه پژوهش در سطح کشور باید به گونه ای باشد که برای دانشگاه های کوچکتر ایجاد انگیزه نماید. چنانچه از دانشگاه های بزرگ  حمایت شود، جویندگان و علاقمندان علم و دانش به سمت شهرهای بزرگ کشش خواهد داشت.از طرفی تخصیص بودجه به هر دانشگاهی باید مناسب با شرایط آن دانشگاه باشد تا اعتبارات کافی برای مهم ترین وظیفه دانشگاه یعنی پژوهش هدفمند باقی بماند.

 

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تفرش با اشاره به این که دانشگاه تفرش نیازمند حمایت بیشتری از سوی دستگاه های اجرایی استان  اظهار داشت: توانمندی علمی و صنعتی کشورها رابطه مستقیمی با پژوهش در آن کشورها دارد از اینرو اهمیت به پژوهش از مهمترین اهداف یک کشور باید باشد.یکی از مهمترین کارهایی که می تواند انگیزه و دلگرمی برای پژوهشگران ایجاد نماید برگزاری هفته پژوهش است .

 

دکتر مشگین کلک افزود: هرچند برگزاری هفته پژوهش نقش موثری می تواند در اطلاع رسانی بین دانشگاه ، صنعت و پیشرفت کشور داشته باشد اما باید به این امر نیز توجه داشت که پژوهش امری پیوسته و بلند مدت است و برگزاری فقط یک هفته برای این امر بسیار کم است در این راستا ایجادخبرگزاری مستقل علمی و پژوهشی متمرکز که معیارکیفیت نه کمیت در آن اولویت دارد و همچنین انجام سنجش کیفی پژوهش توسط هیئت ممیزه های تخصصی در سطح کشور پیشنهاد می گردد  .

 

وی در پایان انتخاب یکی از  اعضاء هیات علمی دانشگاه تفرش را به عنوان پژوهشگر و فناور برتر علوم پایه در استان مرکزی از افتخارات پژوهشی این دانشگاه در سال 94 عنوان نمود.

آخرین ویرایش۲۲ آذر ۱۳۹۴

نظر شما :