برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تفرش

۱۷ آذر ۱۳۹۴ | ۱۴:۵۲ کد : ۵۹۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۷۷

 

همزمان با فرا رسیدن ۱۶ آذر مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور رییس دانشگاه، مسئول نهاد رهبری، مسئولین و دانشجویان در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.

 

دکتر محمد قاسم سحاب رییس دانشگاه تفرش در این آیین ضمن تبریک روز دانشجو به دانشجویان یاد و خاطره شهدای دانشجو سال ۱۳۳۲ را گرامی داشت.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ  نیز در این آیین گفت: ۱۶ آذر یک روز صنفی در نگاه ما شناخته نمی شود بلکه این روز ، روز بزرگداشت خون سه شهیدی است که در سال ۱۳۳۲ در جریان استکبار ستیزی در دانشگاه تهران به زمین ریخت.

 

"علیرضا نادعلی" افزود: تلألو جریان استکبار ستیزی از همین دوران در ایران آغاز و منجر به ایجاد جنبش دانشجویی در کشور شد که پس از گذشت ۶۲ سال از آغاز این جنبش، دانشجویان به عنوان قشرپیشرو از آن سال تاکنون در ایستگاه های نقش آفرینی خود از جمله نهضت انقلاب، حفظ انقلاب، دفاع مقدس و سازندگی بعد از جنگ  حضور خود را در تمامی این اتفاقات رخ داده در کشور درخشان به تصویر کشیده اند.

 

 وی ادامه داد:آرمان خواهی، عدالت و آزادی خواهی و استکبار ستیزی عناوینی است که دانشجویان در طول جریان جنبش دانشجویی با آن سرو کار داشته و تلاش نموده اند ضمن حفظ استقلال خود، یک فعالیت سیاسی شفاف را در دوره های مختلف در کشور رقم بزنند .

 

مدیر عامل کانون اندیشه جوان با یاد آوری سخنان رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر فعالیت دانشجویان در امر سیاست و این جمله که "دانشگاه نباید باشگاه سیاسی احزاب گردد" تصریح کرد: با این سخنان رهبر معظم انقلاب، تکلیف کار سیاسی در دانشگاه ها روشن می گردد که این فعالیت های سیاسی باید شفاف، روشنگر، بصیرت ده بوده اما نباید فضای دانشگاه ها را سیاست زده کند.

 

نادعلی اظهار داشت: نقش آفرینی و رسالت امروز جنبش دانشجویی، استقلال جویی و ایفای نقش در تولید تمدن نوین اسلامی برای رسیدن به قله های پیشرفت و توسعه کشوراست.

 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تفرش نیز در این آیین ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: جنبش دانشجویی باید پرشور و با تجربه به نقش و جریان سازی خود در مسائل علمی و سیاسی کشور ادامه دهد.

 

دکتر "محمد حبیبی" با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفند ماه سال جاری افزود: جنبش دانشجویی باید ضمن حفظ استقلال جریان دانشجویی با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و بحث در مورد تمامی دیدگاه های موجود از هدایت جنبش به سمت و سو خاص جلوگیری نموده و مقدمات پیشرفت ایران اسلامی را فراهم نماید.

 

 در این مراسم که به صورت ستادی و به همت بسیج دانشجویی امام صادق (ع) و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تفرش برگزار شد  برنامه های  تربیبون و پرسش و پاسخ دانشجویی و تقدیر از دانشجویان برتر مسابقات فرهنگی و دانشجویی برگزار گردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۱۷ آذر ۱۳۹۴

نظر شما :