تقدیراز خیرین حوزه پژوهش و فناوری آموزش عالی در هفته پژوهش

۲۹ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۱۷ کد : ۶۱۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۱۶

 

چهل و هشتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها ،موسسات ومراکزآموزش عالی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری کشور با حضور دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری و دکتر محمد حسین امید ، معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در سالن اجلاس سران برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، درمراسم افتتاح این همایش دکتر امید درسخنانی با اشاره به نامگذاری 25 آذرماه به نام روز حامیان پژوهش و فناوری در هفته پژوهش اظهارداشت: خوشبختانه دراین سه سال اخیر باتلاش های وزارت علوم و تشکیل ستادخیرین و تلاش روسای دانشگاه ها تقریبا در همه دانشگاه های بزرگ، بنیادخیرین برای حمایت از دانشگاه هاتاسیس شده وامروز نزدیک به 400 نفر از واقفین در حوزه علم و فناوری حضور دارند و حمایت آنها دستاوردهای بزرگی برای جامعه علمی کشور به ارمغان آورده است.


وی در ادامه ضمن اشاره به برخی از اقدامات خیرین و واقفین گفت:باحمایت این بزرگواران نزدیک به 450 هزار متر مربع طرح عمرانی در دانشگاه های کشور به بهره برداری رسیده و در حدود 150 هزار مترمربع پروژه نیز در دست احداث می باشد که در بخش های مختلف آموزشی ،پژوهشی و رفاهی به بهره برداری خواهد رسید.


دکتر امید افزود: یکی از بندهای سیاست های کلی علم و فناوری استفاده از ظرفیت وقف علمی و استفاده از کمک خیرین برای توسعه علمی کشور است و ما از معاونان پژوهشی تقاضا داریم که در مناسبت های مختلف از وجود خیرین بهره مند شوند و با بنیادهای واقفین در ارتباط باشند.


وی با اشاره به اخبار دلگرم کننده در حوزه پژوهش و فناوری گفت:براساس مدل هایی که با کمک معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم طرح ریزی شده، در سال 95 رشد اعتباری خوبی برای پارک های علم وفناوری و مراکز رشد خواهیم داشت به طوری که در پارک های علم و فناوری رشد بودجه 100 درصدی خواهد بود و خبر خوب دیگر افزایش سهم پژوهش از GDP به میزان یک درصد می باشد و قرار است در خصوص تجهیز آزمایشگاه ها اقدامات مثبتی انجام پذیرد.


وی در پایان با اشاره به تقدیر از 40 نفر از خیرین و واقفین در حوزه پژوهش و فناوری گفت: از میان 400 خیر حاضر در کشور در حوزه آموزش عالی ،امسال از 40 نفر از این بزرگواران که در حوزه پژوهش و فناوری فعالیت می کنند تقدیر خواهد شدکه از9 نفر ازبزرگواران حاضردر نشست به صورت حضوری ولوح تقدیروهدایای سایر خیرین این حوزه برای آنان ارسال می شود.

 

لازم به ذکر است دو نفر از خیرین حامی دانشگاه تفرش آقایان "حاج عبدالحسین یعقوبی نسب" و "حاج ابراهیم نصیر " نیز در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

 

 

آخرین ویرایش۲۹ آذر ۱۳۹۴

نظر شما :