کتاب « راهنمای جامع آزمایش‌های مکانیک خاک به همراه تفسیر شیت‌های آزمایشگاهی » منتشر شد

۰۹ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۳ کد : ۶۱۷۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۹۰۸
کتاب « راهنمای جامع آزمایش‌های مکانیک خاک به همراه تفسیر شیت‌های آزمایشگاهی » تالیف دکتر عطیه فراهانی و دکتر حسین زنجیرانی فراهانی از اعضاء هیات علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تفرش توسط مرکز نشر این دانشگاه منتشر شد.
کتاب « راهنمای جامع آزمایش‌های مکانیک خاک به همراه تفسیر شیت‌های آزمایشگاهی » منتشر شد

به گزارش روابط عمومی، این کتاب در سه فصل همراه با شرح نمونه‌هایی از برگه‌های نتایج آزمایشگاهی در دو بخش آزمایش‌های آزمایشگاهی و آزمایش‌های صحرایی خاک انجام شده است که با توجه به نیاز پروژه‌های عمرانی مرتبط با خاک به تعیین ویژگی‌های مقاومتی آن خاک،   آزمایش‌هایی ذکرشده است که این آزمایش‌ها عمدتا آزمایشگاهی و بنابراین کوچک‌مقیاس بوده و بر روی نمونه‌های کوچکی از مصالح انجام‌شده و مشخصات لازم را تعیین می‌کنند. در کنار این آزمایش‌ها، آزمایش‌های صحرایی نیز وجود دارند که در پروژه‌های مهم و حساس، وجود آن‌ها ناگزیر و به‌طورکلی نتایج اطمینان‌بخش‌تری را خواهد داد. هرچند هزینه انجام آن‌هاقابل‌مقایسه با نمونه‌های آزمایشگاهی نیست.

ویژگی متمایز این کتاب، بیان آزمایش‌ها به همراه تفسیر شیت‌های آزمایشگاهی (برگه نتایج آزمایشگاهی) بوده و در پروژه‌های اجرایی عمرانی نیاز مهندسان، کارشناسان و دانشجویان را برطرف می نماید.

آخرین ویرایش۰۹ آبان ۱۴۰۰

( ۱۳ )

نظر شما :