گردهمایی خیرین حامی دانشگاه تفرش برگزار شد

۲۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۹ کد : ۶۱۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۴۷

 

گردهمایی خیرین حامی دانشگاه تفرش با حضور معاونین محترم وزارت علوم،  نماینده مردم شهرستانهای تفرش،آشتیان و فراهان ، فرماندار ،خیرین حامی دانشگاه و اعضاء انجمن تفرشیهای مقیم تهران در هتل فردوسی تهران برگزار شد.

 

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این مراسم با بیان این که مشارکت در امر مقدس مدرسه سازی و دانشگاه سازی بستری برای رفاه و آسایش مردم است، افزود: برای رسیدن کشورمان به توسعه همه جانبه باید بستر را برای ارتقا سطح علمی در مدارس و دانشگاهها فراهم نماییم که به همت خیرین این امر در کشور انجام شده است.

 

"محمد رضا حافظی " افزود: هم اکنون ۶۰۰هزار نفر عضو مجمع خیرین مدرسه ساز کشور هستند که در اولین سال راه اندازی این مجمع ، ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از سوی خیرین به امر مدرسه سازی اهدا شد

.

 وی اظهار داشت: دردو سال گذشته با وجود تحریم‌ها در کشور، خیران مدرسه ساز بیش از گذشته در امر مدرسه سازی کمک کرده‌اند و اکنون بعد از گذشت ۱۶سال از آغاز فعالیت خود بیشتر از دولت مدرسه ساخته تا حدی که مدارس به سمت تک شیفته شدن پیش رفته است.

 

رئیس جامعه خیران مدرسه ساز به نقش بسیار مهم خیران در توسعه فضاهای آموزشی اشاره کرد و افزود: با کمک خیران، مدارس چهار نوبته به مدارس یک نوبته و دو نوبته تبدیل شده‌اندو اینک نیز با توجه به توطئه های دشمن در برون مرزها بر علیه کشور خیرین باید در سایه امنیت رفاه و آرامش را برای کسب علم و دانش برای آینده سازان کشور در سنگر مدارس و دانشجویان ایجاد نمایند.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست گفت:دانشگاه تفرش به دلیل قرار گرفتن در منطقه تاثیرگذار تفرش با دارا بودن مفاخر ارزشمند علمی،فرهنگی و سیاسی نظیر دکتر حسابی،استاد سحاب از پتانسیل لازم برای رشد و توسعه برخوردار است.

 

دکتر" مجتبی صدیقی" افزود: حضور خیرین در آموزش عالی کشور در ایران علاوه بر این که به دولت در توسعه فضاهای مختلف کمک نموده است به یک ارزش دینی متعالی در جامعه ما تبدیل شده است.

 

وی با بیان این که حضور خیرین در آموزش عالی ازارزش ویژه و برجسته ای برخوردار است ادامه داد:در این راستا ستاد خیرین در وزارت علوم ایجاد و هم اکنون در مجموعه های دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری کشور بیش از ۶۰ بنیاد خیرین تاسیس شده است.

 

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد:به منظور تسهیل حضور خیرین در آموزش عالی زیرساخت هایی از قبیل تخصیص ۵۰ درصد اعتبارات دولت به پروژه هایی که با مشارکت ۵۰ درصدی اعتبارات خیرین در دانشگاه ها ایجاد شده اند اتخاذ شده است که امسال نیز ردیف خاصی علاوه بر ردیف قبلی به پروژه های خیر ساز دانشگاه ها تعلقق گرفته است که مبتنی بر کمک ۳۴میلیارد تومانی دولت به پروژه های ۵۰ درصدی است که با مشارکت خیرین در دانشگاهها به زودی به تمام دانشگاههایی که دارای این شرایط هستند تزریق میگردد.

 

دکتر صدیقی حضور خیرین در هیئت امناء دانشگاه ها را گامی دیگر برای استفاده از پتانسیل خیرین در مسیر تصمیم گیری در دانشگاه ها عنوان نمود و افزود: خیرین علاوه بر مشارکت در حوزه های عمرانی نیز در پروژه های سخت افزاری نیز حضور داشته که این امر بیانگر این است که عرصه آموزش عالی فقط سخت افزاری نبوده بلکه مسائل نرم افزاری نیز توسط خیرین دنبال می شود.

 

عضو حقوقدان شورای نگهبان نیز در این همایش با یادآوری سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر این که خیرین نشانه های رستگاری را در همین دنیا با خود دارند و همه بدی ها از وابستگی به دنیا سرچشمه می گیرد گفت: از اینرو خیرین کسانی هستند که وابستگی های خود را در این دنیا قطع نموده وبا بخشش هرآنچه که دارند به منظور تامین رفاه حال مردم  در مسابقه خیرات شرکت نموده اند.

 

دکتر "محسن اسماعیلی" افزود: استان مرکزی در طول تاریخ در علوم دینی و سایر علوم عالم پرور بوده است اما در گذر زمان این مرجعیت علمی کمرنگ شده است که اکنون باید با تلاش جمعی مرجعیت علمی را به استان مرکزی و شهرستان تفرش برگردانیم تا به زودی به عنوان قطب علمی در کشور مطرح شوند.

 

فرماندار شهرستان تفرش نیز در این نشست گفت:از استراتژی های دولت تدبیر و امید در بحث توسعه، داشتن نقشه راه و برنامه استراتژیک برای توسعه شهرستانهایی مانند تفرش است.

 

"علی میرزائی" افزود:  یکی از اساسی ترین موضوعات که در بررسی اکوسیستم این شهرستان مورد تاکید قرار می گیرد این است که این شهرستان در حسرت توسعه قرار گرفته و در مقایسه با دیگر شهرستانهای استان سهم آن از توسعه تعریف نشده است.

 

وی ادامه داد: اگر بعضی از شهرستان های استان سهم بیشتری از توسعه برده اند به دلیل وجود شاخص های ممتاز آنان بوده است و شهرستان تفرش نیز برای رسیدن به توسعه باید از مولفه های اکوسیستم و اکوتوریسم بهره مند گردد.

 

فرماندار تفرش با اشاره به شیوع موج سرطان در کشور اظهار داشت: شهرستان تفرش به دلیل نزدیکی به تهران و اراک می تواند مکان مناسبی برای جذب سرمایه گذاران برای ایجاد دهکده سلامت و به موازات آن رونق گردشگری باشد.

 

میرزایی ایجاد نشدن زیر ساخت ها در شهرستان را یکی از معایب تفرش برشمرد و اضافه کرد:  بیش از ۱۰۰ کیلومتر از ۴۱۰ کیلومتر راه های ارتباطی این شهرستان خاکی است که مصداق این ادعا راه های ارتباطی روستای سرآبادان این شهرستان است که با تقدیم نمودن ۳۰ شهید به انقلاب و نظام هنوز خاکی است.

 

رییس دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: ایجاد سازمان های مردم نهاد و مشارکت مردم در اداره امور اجتماع از مهمترین شاخص های عمده توسعه یافتگی جوامع  است.

 

دکتر "محمد قاسم سحاب" افزود: محور توسعه دانشگاه تفرش ایجاد مراکز پژوهشی متعدد نظیر پژوهشکده های علوم هوانوردی، فتونیک، گیاهان دارویی و انرژی های نو همراه با فراهم نمودن جاذبه های ویژه برای محققین و پژوهشگران است.

 

وی تصریح کرد:منطقه تفرش از این استعداد و پتانسیل برخوردار است که با همت جمعی به کانون تجمع افراد علاقمند به مطالعه و پژوهش تبدیل گردد.

 

رییس دانشگاه تفرش ایجاد دیوار یادمان خیرین با کمک خیرین در محوطه دانشگاه در راستای تجلیل از خیرین و مفاخر را از برنامه های قابل انجام در دانشگاه عنوان نمود و ادامه داد: کمک خیرین به دانشگاه تفرش می تواند به بستر بهبود معیشت مردم شهرستان تبدیل گردد زیرا به طور مثال کمک به پروژه های مرکز رشد دانشگاه ایجاد کارآفرینی و اشتغال برای شهروندان تفرش و توسعه شهر را به همراه دارد.

 

در پایان این نشست مراسم گلریزان با حضور خیرین با هدف توسعه فرهنگ اقدامات خیر خواهانه  برگزار گردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۲۷ دی ۱۳۹۴

نظر شما :