با حضور استاندار استان مرکزی؛

نشست مجمع نمایندگان استان مرکزی با روسای دانشگاه های استان در دانشگاه تفرش برگزار شد

۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۴ کد : ۶۳۴۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۶۴
نشست مجمع نمایندگان استان مرکزی با تعدادی از روسای دانشگاه های دولتی استان مرکزی عصر روز گدشته با حضور استاندار استان مرکزی ، امام جمعه و فرماندار شهرستان تفرش در سالن گردهمایی کاریابی دانشگاه تفرش برگزار گردید.
نشست مجمع نمایندگان استان مرکزی با روسای دانشگاه های استان در دانشگاه تفرش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تفرش، استاندار استان مرکزی در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی از تهیه  و تدوین نقشه جامع علم و فناوری و نوآوری استان مرکزی خبر داد و افزود:  با تدوین این نقشه هر دانشگاه ، مراکز آموزش عالی و مراکز پژوهشی برتر وابسته به مراکز آموزش عالی  استان  به جایگاه و نقش خود در این نقشه جامع پی برده و از موازی کاری و هم پوشانی ها جلوگیری می گردد.

دکتر" فزراد مخلص الائمه " با بیان این که استان مرکزی دارای 61 دانشگاه، 232 رشته دانشگاهی است افزود: تدوین نقشه جامع علم و فناوری و نوآوری استان کار ضروری و مهمی است که بخش عمده ترسیم  این نقشه انجام شده است .

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در این نشست گفت: مجمع نمایندگان استان مرکزی بنا بر درخواست سازمان ها و نهاد های استان ، جلساتی با حضور استاندار مرکزی با هدف مطرح کردن مسائل و مشکلات حوزه‌های انتخابیه برگزار و در رفع این مشکلات تاکید می گردد.

دکتر" محمود احمدی بیغش" افزود : این نشست به درخواست روسای دانشگاه های دولتی  استان مرکزی و به میزبانی دانشگاه تفرش برگزار گردیده است.

سرپرست دانشگاه تفرش نیز در این نشست کسری بودجه را دغدغه تمام دانشگاه ها دانست و اضافه کرد:  افزایش بودجه دانشگاه تفرش مطالبه مهم و ضروری دانشگاهیان این دانشگاه ازمجمع نمایندگان استان مرکزی است.

دکتر "سهیل واشقانی فراهانی" افزود:  بیش از 40 درصد از  مقالات چاپ شده توسط اعضای هیات علمی دانشگاه تفرش در دو سال اخیر در 25 درصد مجلات برتر بین المللی  قرار گرفته است که این آمار نشان دهنده این امر است که این دانشگاه از نظر اثر بخشی مقالات تراز اول در جایگاه خوب و شایسته ای قرار دارد.

وی اضافه کرد: دانشگاه تفرش از نظر شاخص تولید علم گامهای اساسی را برداشته است و پژوهش های انجام شده توسط اعضای هیات علمی این دانشگاه ضمن اثر بخشی در جوامع علمی بین المللی در حل مشکلات منطقه و کشور نیز تاثیر بسزایی داشته است.

امام جمعه شهرستان تفرش نیز در این نشست گفت: بسیاری از مشکلات و دغدغه های شهرستان تفرش با تلاش و همت نماینده محترم رفع و یا درمسیر رفع قرار گرفته است.

حجت الاسلام " حسین حاجیلری " افزود: آب هفتیان دغدغه  چندین ساله مردم شهرستان بود که با همت نماینده شهرستان، پیگیری های فرماندار و مسئولین  استان رفع گردید.

وی با یادآوری فرمایش رهبر معظم انقلاب که مجلس یازدهم، مجلسی انقلابی افزود: تمامی رفتار ، گفتار و کردار نمایندگان باید با این نگاه تعریف گردد و تاکنون نیزمواضع نمایندگان مجلس چه در حوزه بین الملل و چه در حوزه داخلی روشن بوده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

در این نشست روسای تعدادی از دانشگاه های استان مرکزی مشکلات رفاهی، کسری بودجه و مشکلات خوابگاهی خود را اعلام و خواستار کمک مجمع نمایندگان استان در حل مشکلات موجود خود شدند.

 

آخرین ویرایش۱۷ بهمن ۱۴۰۰

( ۱ )

نظر شما :