وزیر علوم در دانشگاه تفرش:

ایجاد هیئت امنای مستقل دانشگاه تفرش روز بلوغ علمی این دانشگاه است

۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰ کد : ۶۴۳۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۰۴
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز دانشگاه تفرش صاحب هئیت امنا و هیئت ممیزه مستقل شد و به نوعی به بلوغ علمی رسید.
ایجاد هیئت امنای مستقل دانشگاه تفرش روز بلوغ علمی این دانشگاه است

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمدعلی زلفی‌گل در آیین معارفه سرپرست دانشگاه تفرش و قدردانی از خدمات رئیس سابق این دانشگاه که با حضور استاندار مرکزی برگزار شد گفت: شخصیت‌های علمی و اجرایی برجسته‌ای در هیئت امنای این دانشگاه حضور دارند و افق روشنی برای رشد دانشگاه تفرش در ابعاد علمی، فناوری و عمرانی قابل تصور است.

وزیر علوم با اشاره به تشکیل اولین جلسه هئیت امنای دانشگاه تفرش اظهار داشت: تشکیل پردیس فناوری در مجاورت دانشگاه و مرکز نوآوری را از جمله مصوبات این جلسه نام برد و از مقامات اجرایی شهرستان تفرش درخواست کرد برای تأسیس این پردیس کمک کنند.

دکتر زلفی‌گل با اشاره به اینکه منطقه تفرش به علت چهره‌های علمی و سیاسی آن در کشور شناخته شده است گفت: دانشگاه تفرش، نماد وحدت سه شهر تفرش، فراهان و آشتیان است و می تواند محل حضور و مشارکت نخبگان این مطقه برای توسعه استان مرکزی باشد.

وزیر علوم با بیان اینکه این سه شهر مهد دانشمندان، تاریخ‌نگاران، سیاستمداران، علما و فیلسوفان بزرگی است، ادامه داد: آنچه موجب درخشش نام این شهرها شده، سرمایه‌های نمادینی است که از این مناطق برخواسته و مایه افتخار ایران شده‌اند.

وی افزود: وزن علمی افراد هئت ممیزه دانشگاه افراد بسیار بالا و در حد دانشگاه‌های برتر کشور است و اعضای هئیت علمی باید تلاش علمی و پژوهشی زیادی از خود نشان دهند تا مجوز ارتقای مرتبه از این هیئت بگیرند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه اعضای هیئت علمی در کنار آموزش و شاگردپروری به مباحث پژوهش و فناوری توجه کافی داشته باشند گفت: برای اینکه نوآوری و خلاقیت علمی در کشور رونق بگیرد باید قانون مالکیت فکری تصویب شود و بیمه فعالیت‌های پژوهشی هم نهادینه شود.

وزیر علوم از تلاش‌های مدیران سابق دانشگاه تفرش و مدیران دانشگاه‌های اراک و صنعتی امیرکبیر به علت همکاری‌های خود با دانشگاه تفرش قدردانی کرد.

در ادامه این نشست دکتر سهیل واشقانی به عنوان سرپرست دانشگاه تفرش معرفی و از خدمات حمیدرضا صبا رئیس سابق این دانشگاه تجلیل شد.

شایان ذکر است؛ دکتر زلفی‌گل شامگاه شنبه بیست و هفت فروردین با حضور در منزل معلم کلاس اول خود "آقای حسین تفرشی" به مقام اولین آموزگار خود ادای احترام نموده و از تلاش‌های ایشان تشکر و قدردانی کرد.

 

آخرین ویرایش۲۸ فروردین ۱۴۰۱

( ۶ )

نظر شما :