مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی:

رسیدن به توسعه مرهون توسعه یافتگی دانشگاه است

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۹ کد : ۶۴۷۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۰۶
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی گفت: توسعه مرهون توسعه یافتگی دانشگاه است و کشوری توسعه یافته به حساب می آید که شروع توسعه یافتگی خود را با توسعه دانشگاه آغاز نماید.
رسیدن به توسعه مرهون توسعه یافتگی دانشگاه است

دکتر " علیرضا حیدری تفرشی" روز دوشنبه در نشست مشترک دانشگاه تفرش با شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی در حوزه ارتباط با صنعت افزود: دانش و فناوری نوآورانه موجود در دانشگاه ها در  ارتقاء صنعت  و توسعه کشور از نقش بسزایی برخوردار است.

وی با بیان این که دولت بسترساز ارتباط دانشگاه و صنعت است تصریح کرد: منابع و صندوق های حمایتی ، ظرفیت های مهمی در حوزه شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی به منظور حمایت از طرح ها و شرکت های دانش بنیان است .

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی با بیان این که حلقه گمشده شرکت های دانش بنیان توسعه و پژوهش است ادامه داد:باید این شرکت ها به این امر دست یابند که توسعه و پژوهش باید در اولویت کاری آنان قرار گیرد.

حیدری افزود: در ارتباط با دانشگاه ها اولین قدم بازگو نمودن ظرفیت های موجود در دانشگاه ها توسط خود دانشگاه ها واعلام محورها بر اساس ظرفیت های موجود در دانشگاه ها است تا تحقیقات پایه بر اساس ظرفیت و توانمندی های دانشگاه صورت گیرد که خروجی آن انتقال دانش و تکنولوژی به صنعت باشد.

سرپرست دانشگاه تفرش نیز در این نشست گفت: صنعت از دانشگاه  جدا نیست و محیط دانشگاه محلی برای خلق اندیشه و تبدیل آن به تکنولوژی است.

دکتر "سهیل واشقانی فراهانی"افزود: زمانی ما دارای صنعتی قوی و توسعه یافته می شویم که از پژوهشی قوی برخوردار باشیم که در این راستا نیازمند وجود دانشگاه و صنعت در کنار هم هستیم، زیرا دانشگاه و صنعت با همدیگر است که معنا پیدا می کنند.

وی اضافه کرد: قرار گرفتن ۳۵ درصد از مقالات چاپ شده توسط اعضای هیات علمی دانشگاه تفرش به لحاظ کیفیت در چارک اول، نشان دهنده این امر است  که این دانشگاه از نظر اثر بخشی مقالات تراز اول در جایگاه خوب و شایسته ای قرار دارد.

در پایان این نشست استادان دانشگاه به بیان توانمندی ها و پتانسیل های موجود دانشگاه تفرش در ارتباط با صنعت پرداختند .

آخرین ویرایش۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

( ۲ )

نظر شما :