با حضور استاندار مرکزی

ششمین همایش خیرین حامی دانشگاه تفرش برگزار شد

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۳ کد : ۶۵۲۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۱۹
همزمان با فرا رسیدن هفته کرامت و در آستانه ولادت با سعادت امام رضا (ع) ششمین همایش خیرین حامی دانشگاه تفرش عصر روز گدشته با حضور استاندار مرکزی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس، امام جمعه شهرستان، فرماندار، شهردار و خیرین حامی دانشگاه تفرش در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر این دانشگاه برگزار شد.
ششمین همایش خیرین حامی دانشگاه تفرش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تفرش سرپرست دانشگاه تفرش در این آیین ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این همایش افزود: خیرین حامی دانشگاه تفرش در حوزه‌ های مختلف به این دانشگاه‌ کمک کرده اند و این  دانشگاه همواره از حمایت های معنوی و مالی خیرین نیک اندیش  که سرمایه خود را در راه اعتلای دانشگاه صرف نمودند بهره مند بوده است.

دکتر "سهیل واشقانی فراهانی" افزود:با همت والای خیرین حامی دانشگاه تفرش  تاکنون بیش از  ۹ هزار متر مربع فضای آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی در این دانشگاه تجهیز، بازسازی و احداث گردیده است که با این امر خداپسندانه، بستر ارتقاء زیرساختهای آموزشی، تحقیقاتی در این دانشگاه در کنار مساعدتهای مسئولین فراهم شده است که امیدواریم این فعالیتها تداوم یابد.

 وی داشتن هیئت امنا و هیئت ممیزه در دانشگاه تفرش را از نشانه‌های پیشرفت این دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: وزیر علوم با تصویب هیئت امنا و هیئت ممیزه در دانشگاه تفرش به این مجموعه علمی اعتماد کردند بنا براین باید دانشگاه از این بستر به نحو شایسته استفاده نماید.

سرپرست دانشگاه تفرش با اشاره به فراهم شدن بسترهای توسعه این دانشگاه افزود: علاوه بر مساعدت های مسئولین، دانشگاه تفرش برای توسعه و نقش آفرینی هرچه بیشتر در جامعه علمی نیازمند حمایت و همت خیرین گرانقدر است و امیدواریم خیرین حامی دانشگاه همچون گذشته مارا برای تحقق این هدف یاری نمایند.

 استاندار استان مرکزی  نیز در این آیین ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد امام رضا (ع) گفت: نقشه راه برای شکل دادن به نطام هویت استان مرکزی در حال تدوین است.

دکتر "فرزاد مخلص الائمه" با بیان این که در این نظام هویتی ارکان متعددی می توانند نقش آفرین باشد که بحث مفاخر استان یکی از این مولفه ها است افزود: تفرش، آشتیان و فراهان مهد مفاخر کشور است که می بایستی این مفاخر پروری استمرار پیدا نماید که دانشگاه تفرش رکن مهم و استمرار این مفاخر پروری خواهد بود.

وی ادامه داد: در نظام هویتی استان مرکزی نیز نقش علم، فناوری و نوآوری نقش کلیدی و بنیادی است و دانشگاه تفرش  به لحاظ قدمت، شأن علمی و برنامه توسعه و استقلالی که به دست آورد در این نقشه راه از اجزا اساسی است و باید نقش اساسی و کلیدی خود را به خوبی اجرا نماید.

استاندار مرکزی تصریح کرد : این مطالبه ماست که دانشگاه تفرش باید جز ارکان مسیر توسعه علم، فناوری و نوآوری استان باشد.

مخلص الائمه ادامه داد: استان مرکزی با دارا بودن 61 دانشگاه و 232 رشته دانشگاهی می بایست هم در تعداد و هم در سهم شرکت های دانش بنیان نقش اساسی خود را ایفا نماید و تمامی دانشگاه های معتبر استان از تمام ظرفیت خود برای تحقق این امر استفاده نمایند که در این راستا  مقدمات ایجاد بزرگترین شهرک هوشمند دانش بنیان کشور ایجاد گردیده است که به زودی مراحل اجرایی آن در استان مرکزی آغاز می گردد.

وی اظهار داشت: دانشگاه تفرش با استقلال هیئت امنای خود تازه متولد شده است که در رسیدن به توسعه خود نیارمند همراهی و همدلی همه مسئولین می باشد.

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن برشمردن مصوبات مهم سفر وزیر علوم برای دانشگاه تفرش گفت: دانشگاه تفرش خیز جدیدی را برای توسعه خود در راستای این مصوبات برداشته است که می بایست نقش تاثیر گدار خود را هم در استان و هم در شهر به خوبی ایفا نماید.

"ولی اله بیاتی" افزود: با ایجاد هیئت امنای مستقل دانشگاه تفرش ، استقلال این دانشگاه تضمین شد و تلاش می نماییم که تفرش شهر دانشگاهی و گردشگری باشد و به استان و کشور خدمات دهد.

وی ادامه داد: همه فرصت ها برای جهش دانشگاه تفرش مهیا است و دانشگاه تفرش باید از این ظرفیت خود در راه تربیت انسان ها استفاده نماید.

امام جمعه شهرستان تفرش نیز در این همایش گفت: با مستقل شدن  هیئت امنا و هیئت ممیزه ، دانشگاه تفرش تولد دوباره پیدا نموده و صفحه جدیدی در این دانشگاه باز شده است.

حجت الاسلام دکتر "حسین اجرایی" افزود: دانشگاه تفرش می بایست دوباره مشاهیر این شهرستان ها از جمله دکتر حسابی ها را با عزم خود متولد و نقش اساسی خود را در توسعه علمی شهر و منطقه اعمال نماید.

در این آیین که با حضور خیرین حامی دانشگاه تفرش برگزار گردید، خیرین نیک اندیشی همچون حاج هاشم سلیمی آشتیانی، حاج عبدالحسین یعقوبی نسب و همسر محترمشان، سرکار خانم ملوک کاریابی، جناب آقای مهندس وحید کبیری، جناب آقای دکتر شیر محمدی، حاج آقا محمد لطف الهی، جناب آقای حاج عبدالحسن زمانی، جناب آقای حاج ولی اله غفاری، جناب آقای دکتر محمد شاکری، خیر محترم منطقه بازرجان جناب آقای رضایی، سرکار خانم مهندس ویدا سینا (داور مسابقه تلویزیونی کارآفرینی  کارویا)، جناب آقای مصطفی شاه حسینی، جناب آقای مهندس ایرج حسابی، سرکار خانم کلثوم فراهانی، سرکار خانم  حاجیه خانم بتول سلیمی، سرکار خانم فرخنده امیر نگهبانی و سرکار خانم دکتر مشیری کمک های مادی و خیرخواهانه خود را با هدف توسعه فرهنگ اقدامات خیرخواهانه به این دانشگاه هدیه نمودند. همچنین استاندار محترم جناب آقای دکتر مخلص الائمه، نماینده محترم مردم شریف منطقه جناب آقای دکتر ولی اله بیاتی، سرپرست محترم فرمانداری جناب آقای دکتر محمد رضا رضایی، شهردار محترم جناب آقای مهندس مجید قنبری و رئیس محترم شورای شهر تفرش جناب آقای مهندس سعید احمد جعفری نیز قول دادند تمامی امکانات لازم برای آسفالت سطح دانشگاه را فراهم نمایند.

 

 

آخرین ویرایش۲۴ خرداد ۱۴۰۱

( ۳ )

نظر شما :