کسب رتبه ۲۵ دانشگاه تفرش در بین دانشگاه های کشور در نظام رتبه بندی آزمون کارشناسی ارشد

۱۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۲ کد : ۶۶۱ اخبار
تعداد بازدید:۲۴۸۴

 

 

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تفرش از کسب رتبه ۲۵  این دانشگاه در بین دانشگاه های کشور در نظام رتبه بندی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴ خبر داد.

 

دکتر مهدی جعفری پناه با اشاره به اینکه ۲۱۳ نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف این دانشگاه در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴در دانشگاه‌های دولتی کشور  پذیرفته‌شده‌اند، افزود: درصد متوسط پذیرفته‌شدگان این دانشگاه در آزمون‌های کارشناسی ارشد سال ۹۴، ۴۲/۸۶ درصد می‌باشد که این آمار بالاتر از آمار پذیرفته‌شدگان برخی از دانشگاه‌های مطرح کشور  است.

 

وی تصریح کرد: افزایش درصد متوسط پذیرفته‌شدگان این دانشگاه در آزمون‌های کارشناسی ارشد سال ۹۴نسبت به سال‌های گذشته در سایه توجه به وضعیت کیفیت آموزشی محقق شده است.

 

 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تفرش اظهار داشت: هم‌اکنون این دانشگاه بر اساس گزارش آماری آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴ که از سوی سازمان سنجش انتشاریافته است که همخوانی با آزمون سال ۹۳ دارد، رتبه ۲۵ را بین ۱۳۰۰ موسسه آموزشی کسب کرد.

 

جعفری پناه گفت:کلیه رشته‌های این دانشگاه دارای رشد چشمگیر بوده‌اند و این در حالی است  که دانشکده مهندسی عمران گوی سبقت را از بقیه ربوده و در سکوی چهاردهم کشور قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: وضعیت  قبولی فارغ‌التحصیلان دانشگاه تفرش در آزمون دکتری سال ۹۴ نیز بسیار موفقیت‌آمیز بوده است که این نشان از این حقیقت دارد که موفقیت دانشجویان این دانشگاه بیش‌ازحد انتظار می‌باشد.

 

شایان‌ذکر است دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی با ۵۰/۱۱ درصد در رتبه اول و دانشگاه صنعتی بابل با ۴۹/۸۱ درصد در جایگاه دوم قرار گرفت و دانشگاه تفرش در شرایطی در این سکو ایستاد که دانشگاه‌های مطرح ازجمله دانشگاه تبریز رتبه ۲۹، دانشگاه تهران رتبه ۳۵، دانشگاه‌های فردوسی مشهد رتبه ۴۳، دانشگاه شیراز رتبه ۴۸، دانشگاه شهید بهشتی رتبه ۴۹ را  کسب نمودند.

 

 

آخرین ویرایش۱۹ اسفند ۱۳۹۴

( ۹ )

نظر شما :