رئیس دانشگاه تفرش: گسترش فعالیت‌های پژوهشی یکی از اولویت مهم این دانشگاه در سال جدید است

۲۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۰:۵۷ کد : ۶۷۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۶۳

 

 

رئیس دانشگاه تفرش گفت: گسترش فعالیت‌های پژوهشی یکی از اولویت مهم این دانشگاه در سال جدید است.

 

دکتر محمدقاسم سحاب روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی افزود: ارزیابی فرصت‌ها و تهدیدات در برنامه استراتژیک دانشگاه، ما را به این نقطه رسانده است که پتانسیل اصلی رشد و توسعه دانشگاه تفرش با توجه به امتیازات ممتاز آن ازجمله محیط کوهستانی و آب‌وهوای مطبوع، پرداختن به فعالیت‌های پژوهشی است.

 

وی بابیان این‌که در سال آینده به‌منظور گسترش فعالیت‌های پژوهشی و قرار گرفتن این دانشگاه در شمار دانشگاه‌های برتر استان و کشور، گروه‌های پژوهشی مختلف در این دانشگاه به‌طور فعال راه‌اندازی و تأسیس خواهد شد اظهار داشت: دانشگاه تفرش از پتانسیل بالا و محیط مناسب در راستای ایجاد مرکزی برای تجمع پژوهشگران برخوردار است که تلاش این مجموعه در جهت تحقق این امر، ایجاد شرایط مساعد و جاذبه‌های مختلف تفریحی برای جذب محققان به شهر تفرش قرارگرفته است.

 

وی افزود: ازآنجاکه این شهرستان دارای هوای پاک، صاف و آفتابی است، درصدد استفاده از انرژی‌های نو و سبز ازجمله تولید برق از انرژی خورشید جهت تأمین انرژی دانشگاه هستیم. به‌عنوان‌مثال اگر مزرعه خورشیدی در این دانشگاه ایجاد شود، ما ضمن تأمین برق موردنیاز دانشگاه از منابع خورشیدی به یک مرکز دانشگاهی نمونه و صاحب‌نظر درزمینه برق فتوولتاییک در سطح دانشگاه‌های کشور تبدیل خواهیم شد که پرداختن به این امر در اولویت‌ها و اقدامات آینده دانشگاه قرارگرفته است.

 

رئیس دانشگاه تفرش با اشاره به روند سیر رشد دانشگاه‌ها از ابتدا تاکنون در سراسر دنیا تصریح کرد: مأموریت دانشگاه‌های نسل اول تربیت نیروی انسانی متخصص و موردنیاز جامعه صرفاً با اهداف آموزشی بود که پس از رشد دانشگاه‌ها و شکل‌گیری نیازهای جدید در جامعه، مأموریت جدید به مأموریت‌های دانشگاه هاکه موضوع پژوهش و تولید علم است اضافه شد.

 

 سحاب ادامه داد: اینک مأموریت‌های دانشگاه‌های نسل سوم علاوه بر دو هدف قبلی، موضوع کارآفرینی، تجاری‌سازی فناوری‌های روز دنیا و دستاوردهای پژوهشی و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان را شامل می‌شود از اینرو دانشگاه تفرش در راستای رسیدن به توسعه  و تحقق نسل جدید دانشگاه‌ها، پرداختن به فعالیت‌های پژوهشی، تولید علم و کارآفرینی را علاوه بر مأموریت‌های آموزشی خود در دستور کار دارد.

 

وی با اشاره به نقش پارک‌های علم و فناوری در توسعه و تقویت اقتصاد دانش‌بنیان اظهار داشت: هم‌اکنون اعضاء شورای برنامه‌ریزی مرکز رشد دانشگاه مشخص و در آینده نزدیک برای بررسی پشنهادات ، طرح‌های واصله و پرداخت وام به افراد متقاضی دارای طرح‌های کارآفرینی و تبدیل دانش به ثروت تشکیل جلسه خواهد داد.

 

رئیس دانشگاه تفرش ادامه داد: برای تبدیل این طرح‌های پژوهشی به ثروت به دنبال مذاکره با سازمان‌های دیگر ازجمله جهاد کشاورزی و سپاه به‌عنوان اعضای شورای برنامه‌ریزی مرکز رشد دانشگاه تفرش می‌باشیم.

 

سحاب در خاتمه با توجه به نامگذاری سال ۹۵ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" صرفه‌جویی، کاهش و مدیریت هزینه‌ها و تأمین منابع درآمدی جدید در ادامه روند سال گذشته را از مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های این دانشگاه در سال ۹۵ عنوان نمود.

 

وی  کاهش دیماند برق دانشگاه از ۲ مگاوات به۱مگاوات را که موجب بازگشت ۸۷۰.۰۰۰.۰۰۰ریال هزینه‌های مربوط به برق و همچنین کاهش ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال آبونمان به‌صورت ماهیانه در مبلغ آبونمان در قبض‌های آتی برق ، برون‌سپاری اداره برخی از قسمت‌های تحت نظر دانشگاه ازجمله مزرعه ثمر دشت و پشمینه را از مهم‌ترین اقدامات صورت پذیرفته در راستای کاهش هزینه‌ها عنوان داشت.

 

 

آخرین ویرایش۲۲ فروردین ۱۳۹۵

نظر شما :