جشنواره فرآورده های گیاهی و دارویی در دانشگاه تفرش آغاز به کارکرد

۲۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۱ کد : ۶۷۲۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۲۴
جشنواره گیاهان دارویی و فرآورده های آن به همت مرکز رشد دانشگاه تفرش صبح روز یکشنبه ۲۹ آبانماه در دانشگاه تفرش افتتاح گردید.

به گزارش روابط عمومی، این نمایشگاه به همت یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد و کارآفرینی از امروز یکشنبه ۲۹ آبان­ماه آغاز و تا دوشنبه ۳۰ آبان‌ماه در صحن دانشکده علوم این دانشگاه، میزبان اساتید، کارکنان، دانشجویان و عموم مردم می باشد.

در این نمایشگاه واحد فناور اکسیر پژوهان پوست آخرین دستاورد‌های خود را در زمینه گیاهان دارویی و محصولات فرآوری شده در حوزه طب سنتی، آرایشی، بهداشتی و غذاهای فراسودمند از قبیل "اسانس و رایحه­ های گیاهی"، "فرآورده ­های گیاهی پوست"،  "دمنوش و نوشیدنی‌های گیاهی" و "کیک ­های فراسودمند" عرضه می‌نماید.

مدیر مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه تفرش در حاشیه برگزاری جشنواره به خبرنگار روابط عمومی گفت: از جمله اهداف جشنواره شناساندن خواص گیاهان دارویی، ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای فراسودمند و  فرآورده ­های طبیعی جایگزین غذاهای صنعتی با طبخ سریع در میان نسل جوان است.

دکتر "الهام رجبی" افزود: شهرستان تفرش واقع در استان مرکزی ذخیره‌گاه گونه­ های مختلف گیاهان دارویی از نظر تعداد گونه­ ها و حجم برداشت از یک گونه‌ی مشخص، جزء برترین مناطق رویش این گیاهان به شمار می­ رود.

شرکت اکسیر پژوهان پوست با فعالیت در عرصه گیاهان دارویی و استقرار در مرکز رشد دانشگاه توانسته است با پشتکار فراوان در خصوص آموزش­های لازم در زمینه خواص دارویی، سوق دادن کشاورزان شهرستان به کشت گیاهان دارویی، خرید محصولات دارویی از آنان و تبدیل محصولات به فرآورده های گیاهی و دارویی گام­های مثبتی را بردارد.

جشنواره گیاهان دارویی و فرآورده ­های آن تا دوشنبه ۳۰ آبان­ماه به منظور بازدید دانشگاهیان و عموم دایر می ­باشد.

آخرین ویرایش۲۹ آبان ۱۴۰۱

( ۲ )

نظر شما :