آیین “مهمانی لاله‌ها ۴در دانشگاه تفرش برگزار شد

۲۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۳ کد : ۶۷۳ اخبار
تعداد بازدید:۹۶۸

 

آیین مهمانی لاله‌ها ۴ ویژه بزرگداشت سومین سالگرد خاکسپاری شهدای گمنام دانشگاه تفرش با حضور دکتر صفارهرندی، مسئولین دانشگاه، دانشجویان و خانواده معظم شهدا به همت بسیج دانشجویی دانشگاه در سالن اجتماعات حاج نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.

رییس دانشگاه تفرش در این آیین گفت: موضوع شهادت و گذشتن از جان درراه یک هدف والا یکی از ارزش‌های ممتاز انقلاب ما در مقایسه با دیگر انقلاب‌های رخ‌داده در جهان است.

 

دکتر "محمدقاسم سحاب" افزود: با شروع انقلاب اسلامی ایران، موضوع بذل جان درراه هدف و واژه شهادت به دنیا عرضه و جهانیان از نثار جان ملت ایران درراه هدف والا در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس متعجب شدند.

وی تصریح کرد: از اینرو عملیات انتحاری رخ‌داده در بعضی از کشورها، نیز توطئه دشمنان در جهت مخدوش کردن این ارزش‌های اسلامی به نام اسلام است.

 

رییس دانشگاه تفرش اظهار داشت: اینک انتقال وزنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین رسالت درراه پاسداشت این موضوع ارزشمند و خنثی نمودن توطئه دشمنان است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  نیز در این آیین گفت: شهیدان انسان‌های وارسته و سرمایه بزرگ ملت ایران هستند که با نثار جان خود بر عهد و پیمان خود وفادار ماندند.

 

دکتر "محمدحسین صفارهرندی" افزود: اثبات وفاداری و صدق در گفتار مهم‌ترین فضیلت شهدا بود که با نثار خون و جان خود آنرا اثبات نمودند.

 

وی با یادآوری سخنان شهید بهشتی مبنی بر اینکه شهدا از دست دادنی نیستند ادامه داد: با شهادت این انسان‌های وارسته ما نه‌تنها شهیدان را از دست نمی‌دهیم بلکه آنرا مجدداً به دست آورده و با گشودن دفتر خاطرات زندگی آنان بیشتر با زوایای شخصیتی این انسان‌های وارسته آشنا می‌شویم که هرکدام از این ابعاد شخصیتی آنان درس و الگویی ارزشمند برای ما و نسل‌های آینده است.

 

وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی دولت نهم تصریح کرد: اکنون بعد از پایان جنگ تغییری خارج از محتوای قبلی که ادامه جریانی است که از گذشته وجود داشته است با نگاه طلبکارانه خود از ولی‌نعمتان جامعه، نیشی به ارزش‌های نظام زده و  ضمن درگیری با هر پدیده ای که بوی انقلاب  می دهد مانند عدالت اجتماعی، موازین اسلامی و اعتقادی و .... ، اعلام  می دارند که با پایان جنگ روحیه ایثارگری به اتمام رسیده است.

 

صفارهرندی بابیان اینکه راه شهادت راه مقاومت و ایثار است ادامه داد: ایمان به خدا و پایداری بر عهد و پیمان بشارت شهیدان به ما است که برپایی جلسات بزرگداشت مقام شامخ شهیدان فرصتی مناسب برای تحقق خواسته و بشارت شهیدان و معرفت درک اقدام ستودنی آنان است.

 

 سخنرانی سرهنگ علی فراهانی فرمانده سپاه ناحیه تفرش به‌عنوان نماینده خانواده معظم شهید سجاد روشنایی شهید مدافع حرم، حضور جانباز مدافع حرم "مهدی اسدی، روایتگری دفاع مقدس، اجرای تواشیح توسط گروه قمر بنی هاشم و گلباران مزار شهدای گمنام دانشگاه تفرش توسط شرکت‌کنندگان در این مراسم از دیگر برنامه‌های جانبی این آیین بود.

 

دو شهید گمنام دانشگاه تفرش در عملیات والفجر هشت و بدر به درجه والای شهادت رسیده و ۲۵فروردین سال ۹۲ در این دانشگاه به خاک سپرده شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۲۳ فروردین ۱۳۹۵

نظر شما :