برگزاری نشست هم‌اندیشی با موضوع سبک زندگی اسلامی در دانشگاه

۳۰ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۲۴ کد : ۶۷۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۴۲

 

نشست هم‌اندیشی با موضوع »سبک زندگی اسلامی« شامگاه یکشنبه ۲۹ فروردین به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مهمانسرای اساتید دانشگاه تفرش برگزار گردید.

 

در ابتدای نشست  حجت الاسلام ظرافت مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد امام جواد (ع) و میلاد حضرت علی (ع) به بیان یکی از روایات  از امام جواد (ع) پرداخت.

 

در ادامه یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در این نشست با بیان این که سبک زندگی مبتنی بر سبک زندگی دینی و غربی می باشد گفت: در حوزه سبک زندگی دینی انسانها با اساسی ترین سوال هستی که چرا خدواند انسانها را آفرید روبرو هستند.

 

حجت الاسلام دهشتی افزود:  این سوال  مبتنی بر سه موضوع " چرا بودن"، "برای چه بودن" و" چگونه بودن است که به ترتیب مربوط  به فلسفه خلقت،فلسفه انسان در دنیا و کسب مهارت ها است.

 

وی ادامه داد: در سبک زندگی دینی بر مشخص شدن هدف انسان از زندگی تاکید فراوان شده است که برای پرداختن به سبک زندگی باید کار از سررشته و منبع آغاز گردد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مقدمه خدا شناسی خود شناسی  است زیرا اگر انسان خود را بشناسد خدای خود را شناخته است.

 

حجت الاسلام دهشتی هستی شناسی، خود شناسی،خداشناسی، شناخت هدف، راه شناسی، راهنما شناسی و شناخت موانع را هفت گام مهم در سبک زندگی اسلامی برشمرد و اضافه کرد:انسانها برای رسیدن به هدف هستی شناسی در زندگی خودباید موانع رسیدن به این هدف را شناسایی نمایند که طاغوت، شیطان و نفس انسان سه مانع اساسی از نظر اسلام برای رسیدن به این اهداف می باشند.

 

وی با اشاره به بیان مراحل خلقت جنین در رحم مادر در قرآن کریم اظهار داشت: قرآن کریم در قرن هفتم میلادی این حقایق را بیان نمود که علم بشر بعد از ۱۳۰۰ سال به این حقایق دست یافته است.

 

حجت الاسلام دهشتی ادامه داد: خداوند هر آنچه که برای سعادت انسان ها لازم بوده است در قرآن کریم بیان نموده است که این حقایق، تبیان سعادت انسان ها و هدایتی برای سبک زندگی آنان برای رویارویی  با شرایط سخت و مشکلات در زندگی اجتماعی است.

 

پخش کلیپ هایی پیرامون "نماز"، "عجایب خلقت"، "انسان شناسی" از دیگر برنامه های جانبی این نشست بود.

 

 

 

آخرین ویرایش۳۰ فروردین ۱۳۹۵

( ۱ )

نظر شما :