بیانیه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه تفرش در محکومیت اقدام سخیف نشریه فرانسوی شارلی ابدو

۱۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۷ کد : ۶۸۰۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۳۷
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه تفرش در محکومیت اقدام سخیف نشریه فرانسوی شارلی ابدو در راه اندازی مسابقه و نشر کاریکاتورهای موهن علیه مقدسات و ارزش های دینی و انقلابی، بیانیه ای صادر کرد که بدین شرح است:
بیانیه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه تفرش در محکومیت اقدام سخیف نشریه فرانسوی شارلی ابدو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَ لاَ تَحْسَبَنَ اللَّهَ غَافِلاً عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا یُؤَخِّرُهُمْ لِیَوْمٍ تَشْخَصُ فیهِ الْأَبْصَارُ؛ و خدا را از آنچه ستمکاران انجام می‌دهند، بی خبر مپندار؛ مسلماً [کیفر] آنان را برای روزی که چشم‌ها در آن خیره می‌شود، به تأخیر می‌اندازد. ابراهیم/۴۲»


 
 مجله‌ وقیح شارلی ابدو فرانسه بار دیگر در اهانت وهجمه ای شیطانی بر علیه ارزش‌های انسانی و الهی، نام مبارک حضرت حق تعالی (تبارک اسمه و جل جلاله) و رمز مرجعیت شیعه و شخصیت عظیم الشأن رهبری معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) اقدام به توهین و گستاخی بیشرمانه به ساحت ولایت فقیه و مرجعیت دینی کرده است و این درحالی است که پیش از این به ساحت قدسی پیامبر عظیم الشان اسلام و پاک‌ترین باورهای میلیون‌ها مسلمان و آزاده جهان جسارت و توهین ددمنشانه کرده بود.
 
آنچه سران فرانسه و دیگر کشورهای غربی به عنوان دلیل حمایت از این توهین اعلام می کنند، در یک کلام «آزادی بیان» است. آنها مدعی هستند که به دلیل آزادی بیان باید هرکسی هر چه خواست چه در قالب کلام و چه در قلب تصویر ارائه دهد و هیچ چیز و هیچ کس نباید مانع آن شود. این دیدگاه البته برآمده از واکنش به روندی است که در قرون وسطی تحت عنوان دادگاههای تفتیش عقاید از سوی کلیسا در این کشورها رواج داشت. لذا آنها پس از سپری کردن این دوران، ایده آزادی بیان به هر شکل و بدون هیچ خط قرمزی را سرلوحه قوانین و رفتار خود کردند.
 
 در این میان، مراجعه به آراء اسلامی نشان می دهد اسلام از جمله ادیانی است که «آزادی بیان» را به عنوان یکی از ایده ها و دستورات خود مورد تأکید قرار داده است که از آن جمله می توان به آیه «الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه» (زمر / 18) که صریح ترین موضع در مورد آزادی بیان است، اشاره کرد. در واقع قرآن کریم به صراحت مسلمانان را به شنیدن قولها و گفتارهای گوناگون ترغیب کرده است.
 
 سردمداران غربی آنگاه که منافع، شخصیت و جایگاه خودشان با استفاده از آزادی بیان مورد ادعای خودشان (یعنی مجاز بودن توهین) تزلزل می یابد، برآشفته می شوند که این امر تناقض بزرگی را در مورد آزادی بیان مورد ادعای آنها آشکار می سازد. پس باید متوجه باشند که این مسیر چیزی جز بیراهه و به محاق بردن آزادی بیان نیست. چنانچه آنها بخواهند این مسیر را ادامه دهند، باید سخن امام خمینی (ره) را به آنان یادآور شد که: «اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دین ما بایستید، در مقابل  همه دنیا آنها خواهیم ایستاد» (صحیفه امام/ ج 20/ ص 325).
 
 بی گمان این طرح شیطانی، حلقه ای از نقشه شوم دین زدایی و یورش به بنیان‌های هویت توحیدی و اسلامی و جنگ ترکیبی و حرمت شکنی ارزش‌های انسانی و الهی و اسلامی و انقلابی است که پاسخی درخور می‌طلبد. این اقدام نشریه شارلی ابدو طبق اصول و موازین حقوق بین الملل نه تنها به هیچ وجه با اصل آزادی بیان قابل توجیه نیست بلکه هتک حرمت شخصیتها و ملتها و راه اندازی کارزار ناسزاگویی، دروغ پراکنی و نفرت افکنی مصداق بارز نقض حقوق بشر می‌باشد.
 
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش هم صدا با دانشگاهیان فرهیخته و انقلابی ( اساتید، دانشجویان و همیاران علمی)این دانشگاه ؛ این حرکت ضد انسانی، ضد ایمانی، نفرت پراکنانه، خشونت طلبانه و بغض آفرین را تعرض به امت اسلام، مرجعیت شیعه، ملت شریف ایران و اسلام عزیز دانسته و فراتر از یک اقدام محدود و خودسرانه ارزیابی می کند و با صدایی بلند و فریادی رسا و روشنگرانه محکوم می کند.


 
إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَکُم
ابراهیم باقرزاده   

  ۱۴۰۱/۱۰/۱۸

آخرین ویرایش۱۸ دی ۱۴۰۱

( ۴ )

نظر شما :