تجلیل از استادان دانشگاه تفرش

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۵۷ کد : ۶۸۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۳۱

 

همزمان با فرارسیدن گرامیداشت روز معلم و نکوداشت مقام شامخ استاد شهید مرتضی مطهری روز دوشنبه 13 اردیبهشت از اساتید دانشگاه تفرش طی مراسمی تجلیل شد.

 

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش در این آیین گفت: دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای برای علم و تعلم قائل شده است وآنرا ابزار و مقدمه ای برای عمل، تعقل ، تعلیم و تربیت می داند.

 

حجت الاسلام "رسول ظرافت" با بیان اینکه معلمی شغل انبیا است افزود: جایگاه معلمان به عنوان شریفترین شغلها،جایگاهی والاو ویژه است، وهزینه نمودن در راستای علم و شغل معلمی یک سرمایه گذاری عظیم در راه تعلیم و علم آموزی است.

 

وی تصریح کرد: از اینرو یکی از وظایف مهم معلمان در کنار تعلیم پرداختن به امر تربیت و تادیب است،که متاسفانه این رسالت در جامعه ما به فراموشی سپرده شده است.

 

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش اظهار داشت: تعلیم و تزکیه وظیفه انبیاء است که بعد از آنان این رسالت وظیفه معلمان است و باید در امر روشنگری و هدایت دانش آموزان و دانشجویان خودبکوشند زیرا دانشجویان ازلحاظ رفتاری،گفتاری و منش از اساتید خود بیشتر الگو برداری می نمایند.

 

عضو هیات علمی و از اساتید برجسته دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این آیین گفت:انجام وظیفه نمودن در کرسی استادی یک فریضه است و کوشیدن در امر تعلیم و تربیت دانشجویان رسالت و وظیفه استادان است.

 

پروفسور "مهرداد عابدی" با بیان این که از زمان تاسیس دانشگاه تفرش با این دانشگاه همکاری داشته است اضافه کرد: همکاری با دانشگاه تفرش همکاری سی ساله است اما امروز با آمدن نسل جدید، دیگر نیازی به ما اساتید نیست زیرا جوانانی که در دانشگاه های ما تربیت شده اند نیاز این دانشگاه را به استاد مدعو برطرف نموده و با جدیت در حال طی نمودن مدارج و پله های ترقی می باشند.

 

بازدید از موزه طبیعت، علوم و فناوری  دانشگاه تفرش و اهداء لوح تقدیر و هدایا از برنامه جانبی این آیین بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

نظر شما :