کاروان راهیان نور دانشجویان دانشگاه تفرش عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شد

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۳ کد : ۶۹۰۲ اخبار
تعداد بازدید:۸۳۷
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تفرش از اعزام کاروان راهیان نور دانشگاه تفرش به مناطق عملیانی جنوب کشور خبر داد.
کاروان راهیان نور دانشجویان دانشگاه تفرش عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شد

"سید محمد میرحسینی" در حاشیه اعزام کاروان راهیان نور در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه تفرش گفت: کاروان راهیان نور این دانشگاه متشکل از حدود ۱۰۰ دانشجو با نام کاروان شهدای گمنام و با شعار دانشجویان حماسه تبیین، با هدف تربیت مدیر تراز انقلاب در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی، از ۱۳ لغایت ۲۱ اسفند ماه سال جاری در قالب ۲ کاروان (خواهران و برادران) به مناطق عملیاتی جنوب اعزام و از مناطق مختلف جنوب کشور بازدید می کنند.


وی هدف از برگزاری اردو‌های راهیان نور را آشنایی دانشجویان با رشادت‌ها و دلیری‌های رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: باتوجه به فرمایش  مقام معظم رهبری که راهیان نور یک فناوری است، در تلاشیم تا با یک برنامه راهبردی خروجی مفیدی از اردوی راهیان نور دریافت نموده واز آنجایی که جامعه هدف این اردو دانشجویان دانشگاه هستند،شهید محوری این اردو شهیدآوینی با شعار محوری اهل قلم شو هست تلاش می نماییم تا دانشجویان به هدف اصلی خود که تحصیل و پیشرفت علمی می باشد توجه ویژگی داشته باشند.


میرحسینی تصریح کرد: راهیان نور یک اردوی فرهنگی، معنوی و تربیتی حول موضوع جهاد، شهادت و مقاومت در بستر زیارت مشاهد و مزارها ونقاط حماسی و عملیاتی دفاع مقدس مناطق جنوب می باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تفرش  با بیان این که همانطور که مقام معظم رهبری سال ۸۹ فرمودند،بدون تبیین و تبیین بلیغ، قطعاً هیچ فکری و هیچ اندیشه‌ی متقنی، توفیق رواج و اعتقاد عمومی را پیدا نخواهد کرد اظهار داشت: شهدا عملاً کار بزرگی را انجام دادند و می بایست این کار بزرگ را تبیین کرد که یکی از مهم ترین مسیر تحقق این امر، راهیان نور است و بسیج دانشجویی دانشگاه تفرش تلاش می کند تا بعد از این سفر ارزشمند، ضمن ایجاد تحول مثبت در مسیر زندگی همگی ما، دغدغه روشنگری و جهاد تبیین در ما جوانه زده وتلاشی در جهت امر تاکیدی رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) داشته باشیم.

 وی از ویژگی برتر کاروان راهیان نور امسال نسبت به سالهای قبل اجرای آن به موازات راهیان پیشرفت اعلام کرد و افزود:  دانشجویان علاوه بر بازدید از مناطق جنگی ،  می توانند شاهد دستاورهای علمی و نظامی انقلاب اسلامی  نیز باشند که در نظر داریم راویان در راستای تحقق هر کدام از سخنان و اوامر  مقام معظم رهبری شعاری را متناسب با هر یادمان تبیین و دستاوردهای انقلاب اسلامی را بازگو نمایند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تفرش  افزود: در طول مسیر با هماهنگی‌های صورت گرفته به همراه اتوبوس، اورژانس و کادر درمان کاروان را در کل مسیر همراهی می کنند، تا در هنگام بروز مشکل در اسرع وقت، در جهت برطرف‌سازی اقدام کنند.


 میرحسینی بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس در جبهه‌های جنوب، برگزاری هیئت مذهبی در طول سفر، بهره‌گیری از روحانیت معظم و راویان باتجربه دفاع مقدس و ... را از برنامه‌های این سفر معنوی عنوان و خاطرنشان کرد: دانشجویان در طول این سفر با آرمان‌های شهدا و امام شهدا (ره) تجدید میثاق می‌کنند.

آخرین ویرایش۱۴ اسفند ۱۴۰۱

( ۱ )

نظر شما :