به همت دانشگاه تفرش ؛

نخستین همایش مشاهیر و نام آوران ماندگار شهرستان تفرش برگزار شد

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۲ کد : ۶۹۵۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۲۴
به همت دانشگاه تفرش نخستین همایش مشاهیر و نام آوران ماندگار شهرستان تفرش با حضور استاندار مرکزی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای سلامی، فرماندار، امام جمعه ، رئیس دانشگاه تفرش و مشاهیر ، مفاخر و نخبگان شهرستان تفرش شامگاه پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزارشد.
نخستین همایش مشاهیر و نام آوران ماندگار شهرستان تفرش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تفرش، رئیس دانشگاه تفرش در این همایش ضمن خوش آمد گویی به مشاهیرو مفاخر شرکت کننده در این آیین گفت: همایش مشاهیر و نام آوران ماندگار شهرستان تفرش برای نخستین بار به مناسبت فرا رسیدن هفته فرهنگی شهرستان و به همت دنشگاه تفرش در این شهرستان برگزار گردید.

دکتر "سهیل واشقانی فراهانی" افزود: حضور مشاهیر، مفاخر و نخبگان در این همایش نشان دهنده عشق و علاقه این نام آوران ماندگار برای توسعه و پیشرفت شهرستان است.

وی تصریح کرد: دانشگاه تفرش تمام تلاش و همت خود را برای رسیدن شهرستان تفرش به افق های رشد و توسعه در سطح شهرستان، منطقه، استان و کشور به کار می بندد تا شهرستان تفرش با وجود مشاهیر و نخبگان خود  به مانند نگین در سطح جهان درخشیده و در سطح علمی و فرهنگی به مانند گذشته تاثیر گذار بماند.

رئیس دانشگاه تفرش ایجاد هیئت امنا و هیئت ممیزه مستقل دانشگاه تفرش، تصویب و  راه اندازی دو دانشکده "علوم انسانی" و "هنر و معماری" در دانشگاه تفرش، کسب مجوز پذیرش دانشجو در هفت رشته در  مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، تدوین برنامه راهبردی دانشگاه تفرش، انجام فرآیند جذب ۶۰ عضو هیات علمی جدید، رونمایی از سامانه جامع هوشمند پایش وضعیت کلاسهای آموزشی دانشگاه تفرش با حضور وزیر علوم در اسفند ۱۴۰۱، افتتاح اولین سرای دانشجویی متأهلی استان مرکزی در  دانشگاه تفرش با حضور وزیر علوم در اسفند ۱۴۰۱، کسب مجوز تاسیس پردیس علوم و مهندسی صنایع غذایی وابسته به دانشگاه تفرش در  شهرستان ساوه را از مهمترین دستاوردهای کسب شده این دانشگاه در طول یکسال گذشته عنوان نمود.

استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: شهرستان تفرش یکی از کانون های پرورش فرهیختگان ایران اسلامی است و مفاخر و مشاهیر بسیاری را به کشور تقدیم نموده است.

دکتر فرزاد مخلص الائمه با بیان این که وجود مفاخر و مشاهیر، یکی از مولفه های مهم نظام هویتی یک جامعه است افزود: استان مرکزی و شهرستان تفرش از این نعمت بسیار برخوردار است و ظهور شخصیت ها و مردان بزرگ از این خطه نشان دهنده حقیقتی است و آن حقیقت این است که منطقه از لحاظ استعداد انسانی، یک منطقه ممتاز و کم نظیر است.

فرماندار شهرستان تفرش نیز در این آیین گفت:  یک سوم مشاهیر ایران اسلامی متعلق به استان مرکزی بوده و از این تعداد یک سوم نیز به شهرستان تفرش تعلق دارد و با وجود جمعیت این شهر نشان دهنده وجود استعداد های بزرگ است.

"محمد رضا رضایی " تصریح کرد: باید با استفاده از تجربیات مفاخر این شهرستان جهت توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر تفرش بهره ببریم.

 دکتر" ولی الله بیاتی " نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در این آیین  گفت: فرهنگ تفرش را گذشتگان برای ما به ارمغان آوردند و باید از ظرفیت نخبگان و مشاهیر شهرستان برای پیشرفت و آبادانی شهرستان استفاده نمود.

در این همایش که با حضور مفاخر و بزرگان این شهر برگزار شد،پرفسور اردشیر قوام زاده پدر پیوند مغز استخوان ایران، دکتر داود دانش جعفری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهندس ایرج حسابی فرزند پرفسور محمود حسابی،دکتر مهدی کریمی تفرشی رییس هیئت مدیره صنایع غذایی گلها، مهندس ویدا سینا رییس مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک، دکتر نسرین مصفا رئیس انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی عضو هیأت امنا دانشگاه تفرش و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و دکتر سرآبادانی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس سخنرانی و نقطه نظرات خود را بیان نمودند.

آخرین ویرایش۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

( ۵ )

نظر شما :