مشاور عالی فرمانده کل سپاه:

دکتر چمران الگویی برای دانشگاه و هر نوع تفکر جهادی در مواجهه با تهدیدات یک ملت است

۳۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۵ کد : ۷۱۳۵ اخبار
تعداد بازدید:۷۸۴
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دکتر چمران الگویی برای دانشگاه و هر نوع تفکر جهادی در مواجهه با تهدیدات یک ملت است.
دکتر چمران الگویی برای دانشگاه و هر نوع تفکر جهادی در مواجهه با تهدیدات یک ملت است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تفرش، سرتیپ پاسدار حسین دقیقی در آیین گرامیداشت شهادت دکتر چمران وروز ملی بسیج اساتید در دانشگاه تفرش افزود: همه کشورها با تهدیدهایی روبرو هستند و استادان مانند دکتر چمران باید با شناسایی به موقع این تهدیدات در جهت برطرف کردن آن برای مردم گام بردارند.

وی تصریح کرد: دکتر چمران هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ تفکر جهادی و دشمن شناسی در شناخت تهدیدها و پیدا کردن راه حل برای مقابله با تهدید عمل کرده است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربیت دانشجو در عرصه انسان پروری و اندیشه سازی را رسالت مهم اساتید در دانشگاه ها عنوان نمود و افزود: دانشگاه موتور محرک ایجاد اندیشه های نو برای خروج از بحران است و دکتر چمران الگوی مقاومت، الگوی جهاد، الگوی شناخت دشمن و تبعیت از ولی امر است .

سردار دقیقی با بیان این که وجود رهبر معظم انقلاب، بسیج ، چهره های تعیین کننده و سربازانی مانند شهید سلیمانی ستاره های روشن برای جوانان کشور ما هستند افزود: امروز راه نجات جوانان ما با توجه به ابزار و سرمایه گذاری های دشمن برای گمراهی جوانان، نیازمند اساتیدی مانند دکتر چمران است تا در سنگر دانشگاه اندیشه سازی نموده و دستاوردهای بزرگ نظام در عرصه های مختلف را برای جوانان تبیین و بازگو نمایند.

رئیس دانشگاه تفرش نیز در این آیین گفت: شهید چمران الگوی یک استاد بسیجی در تراز انقلاب اسلامی است که با توجه به تحصیل در یکی از برترین دانشگاه های دنیا، برای دفاع از مرزهای کشور در برابر دشمن به ایران آمد .

دکتر "سهیل واشقانی فراهانی" افزود: اساتید بسیجی نیز باید با تولید علم و کار آفرینی بسیجی وار، به کشور در همه عرصه ها خدمت نمایند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این آیین گفت:دکتر چمران یک دانشمند برجسته علمی کشور و یک بسیجی تمام عیار بود که تمامی عناوین را کنار زده و جان عزیز خود را فدای تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران نمود.

حجت الاسلام دکتر "ابراهیم باقرزاده" افزود: دانشگاه باید محل پرورش شهید چمران ها بوده و اساتید برای تربیت دانشجو در تراز انقلاب در این مکان مقدس تلاش نمایند.

رئیس بسیج اساتید استان مرکزی نیز در این آیین بیان کرد: انقلابی بودن، ولایت پذیری، نخبه بودن در عرصه های علمی از ویژگی های برجسته شهید چمران است و استادان باید با الگو قرار دادن این شهید در عرصه های علم و عمل تلاش نموده و به عنوان جهادگر تبیینی و امید آفرینی در اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران الگو و پیشگام باشند.

حجت الاسلام "مرتضی بیات "با بیان این که نظام جمهوری اسلامی متکی به مردم است افزود: بزرگترین تلاش دشمن ناامید کردن مردم است و اساتید بسیجی به عنوان یکی از مهمترین قشرها در میان توده مردم  باید در شناسایی مسائل و مشکلات جامعه اقدام نموده و به دنبال حل مسئله و مشکلات باشند.

در پایان این  مراسم که به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه تفرش برگزار شد شرکت کنندگان در مراسم  با حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه تفرش ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام مزار این شهیدان را گلباران نمودند.

 

آخرین ویرایش۳۰ خرداد ۱۴۰۲

( ۱ )

نظر شما :