ارمغان آمریکا برای ملت های دیگر عقب ماندگی است

۱۱ تیر ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۵ کد : ۷۱۷۲ اخبار
تعداد بازدید:۳۹۶
رئیس دانشگاه تفرش گفت: حضور آمریکا در هرجایی از کره خاکی به جز دردسر، گرفتاری و عقب ماندگی جوامع ارمغان دیگری نداشته است.
ارمغان آمریکا برای ملت های دیگر عقب ماندگی است

دکتر سهیل واشقانی فراهانی رئیس دانشگاه تفرش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش گفت: حقوق بشر آمریکایی به دو بخش مختلف درون مرزی و برون مرزی دسته بندی می شود.

واشقانی به نقض حقوق بشر در آمریکا اشاره و اظهار کرد: آمریکا که خود مدعی حقوق بشر در جهان است، اولین کشور جهان در جرائم حمل و تیراندازی با اسلحه را در تمام جهان دارد.

رئیس دانشگاه تفرش ادامه داد: آمریکا بیشترین میزان حمل کننده سلاح در جهان را دارد که این به خودی خود اشتباه است چرا که شاید فردی عصبانی شود و از اسلحه استفاده کند و احتمال بروز قتل را دارد، به این دلیل آمریکا بیشترین تیراندازی و در نتیجه قتل با اسلحه را دارد.

وی تصریح کرد: آمار سال گذشته میلادی در آمریکا ۸۰ هزار کشته و زخمی با اسلحه را ثبت کرده است همچنین در سه سال متوالی آمریکا در ردیف اول تیراندازی به اجتماع با ۶۰۰ مورد تیراندازی را داشته است.

واشقانی به نژاد پرستی در آمریکا اشاره و ابراز کرد: بیشترین میزان نژادپرستی در آمریکا است، این نژادپرستی نه فقط در مورد سیاه پوستان بلکه در مورد آسیایی ها هم صدق می کند؛ طبق گزارش ها آزار و اذیت آسیایی ها در آمریکا رو به افزایش است.

رئیس دانشگاه تفرش ادامه داد: آمار کشته های سیاه پوستان توسط پلیس در آمریکا سه برابر سفید پوستان است؛ اگر آمریکا مدعی حقوق بشر است آیا نباید با این نژاد پرستی ها برخورد شود؟

وی با بیان این مطلب که در دنیا، دو حکومت نژاد پرست وجود داشت؛ یکی آفریقای جنوبی و دیگری رژیم صهیونیستی بود، تصریح کرد: ایران با هر دو این حکومت ها ارتباطی نداشته است و از زمانی که حکومت آفریقای جنوبی مردمی و از حالت نژادپرستی خارج شد ایران ارتباطات دیپلماتیک خود را از سر گرفت؛ اما ارتباط با رژیم صهیونیستی به دلیل ماهیت اشغالگری و نژاد پرستی غیرممکن است. در حال حاضر بزرگترین حامی رژیم اشغالگر قدس، خود آمریکا است.

واشقانی افزود: از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ یعنی به مدت ۲ سال امید به زندگی در آمریکا ۲.۷ سال کاهش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه تفرش ادامه داد: در سال گذشته میلادی۵۸۰۰ کودک کمتر از ۱۸ سال در تیراندازی‌های آمریکا کشته یا زخمی شده‌اند، ۳۰۲ مورد تیراندازی در مدارس رخ داده است و افزایش ۷۰ درصدی کودکان کار در آمریکا که همه این‌ها نشان دهنده نقض حقوق بشر در آمریکا است.

وی به تحریم های گوناگون علیه کشور ایران اشاره و بیان کرد: بعد از انقلاب ۱۳۵۷ در ایران و وقوع انقلاب اسلامی که باعث شد دست آمریکا از دخالت در امور داخلی ایران کوتاه شود و آمریکا به تحریم های ناجوانمردانه علیه کشورمان دست بزند.

واشقانی ادامه داد: دارو، تجهیزات صنعتی و هر موردی که باعث پیشرفت کشور ایران شود در لیست تحریم آمریکا قرار گرفته است؛ اما این تحریم مانع پیشرفت نشده بلکه سرعت پیشرفت ما افزایش پیدا کرده است، اما این تحریم ها نتوانسته است کشور را از هدف اصلی خود دور کند.

رئیس دانشگاه تفرش خاطرنشان کرد: حضور آمریکا در هرجایی از کره خاکی به جز دردسر، گرفتاری و عقب ماندگی جوامع را ارمغان دیگری نداشته است مانند حضور آنها در ویتنام، کره، عراق، افغانستان و …. .

آخرین ویرایش۱۱ تیر ۱۴۰۲

( ۱ )

نظر شما :