مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه تفرش برگزار شد

۰۳ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۳ کد : ۷۲۲۴ اخبار
تعداد بازدید:۷۰۴
به مناسبت فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس روز دوشنبه سوم مهرماه با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار شهرستان تفرش، جانشین ناحیه مقاومت بسیج تفرش ، رئیس، معاونان و کارکنان دانشگاه تفرش در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد.
مراسم گرامیداشت  هفته دفاع مقدس در دانشگاه تفرش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشگاه تفرش در این آیین ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدّس نقطه عطف تاریخ ایران اسلامی و اوج تبلور حماسه‌ عظیم ملت ایران و مجاهدت‌های انسان‌های بصیر و ولایت مداری است که با ایثار و جانفشانی در راه دفاع از انقلاب و کشور، معنای مقاومت و غیرت را به نمایش گذاشتند.

دکتر "سهیل واشقانی فراهانی" افزود: از خودگذشتگی شهیدان در نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس، در تاریخ انقلاب اسلامی فراموش ناشدنی است که تکریم شهیدان ‌و تعظیم در برابر خانواده‌های صبور آنان، واجب بزرگ امروز و همیشه‌ی ما است.

وی اضافه کرد: رشادت رزمندگان، راهنمایی های امام خمینی (ره) و اعتقاد مردم رمز پیروزی ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی بود .

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا  نیز در این مراسم گفت: قدرت ایمان رمز پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس بود.

حجت الاسلام "حسین جوشقانیان" افزوددر دروان هشت سال دفاع مقدس جبهه کفر با دارا بودن پیشرفته ترین تجهیزات حتی نتوانست یک وجب از خاک ما را اشغال کند و این امر نشان دهنده برتری سلاح ایمان و خداباوری است.

وی با بیان اینکه  فرهنگ دفاع مقدس متبلور از قدرت الهی بود تصریح کردرزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس با سه عنصر خداباوری، ولایت مداری و توسل به اهل بیت و گفتمان عاشورا در مقابل دشمن ایستادند و تا زمانی که فرهنگ جهاد و شهادت طلبی در کشور زنده باشد دشمنان نخواهند توانست جرأت حمله به مرزهای آبی و خاکی را داشته باشند.

روحانی رزمنده و راوی پیشکسوت جبهه ایثار و شهادت تصریح کرد: رزمندگان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس در مکتب امام خمینی (ره)، توسل به اهل بیت و گفتمان جهاد و مبارزه که گفتمان عاشورا است را دریافت کردند و با تمسک به این آموزه ها زیباترین تصویرها و حماسه ها را در جبهه ها به تصویر کشیدند.

مداحی، تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران شاغل در دانشگاه تفرش و گلباران قبور مطهر شهدای گمنام  از مهمترین برنامه های جانبی این مراسم بود که به همت ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه تفرش برگزار گردید.

آخرین ویرایش۰۳ مهر ۱۴۰۲

( ۱ )

نظر شما :