به مناسبت فرا رسیدن هفته خوشنویسی؛

همایش خوشنویسی" تفرش گلستان عماد" در دانشگاه تفرش برگزار شد

۲۹ مهر ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۰ کد : ۷۲۳۹ اخبار
تعداد بازدید:۷۸۹
به مناسبت فرار رسیدن هفته خوشنویسی، همایش خوشنویسی "تفرش گلستان عماد" با حضور امام جمعه، فرماندار تفرش، رئیس دانشگاه تفرش و اساتید خوشنویسی کشوری و استانی در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.
همایش خوشنویسی" تفرش گلستان عماد" در دانشگاه  تفرش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تفرش، در این همایش که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان شهرستان تفرش و به میزبانی دانشگاه تفرش برگزار گردید از سه اثر فاخر نویسندگان شهرستان از جمله کتاب " تفرش، اسطوره و مردم شناسی" نوشته دکتر محمد میرشکرایی، کتاب "دیوان اشعار استاد وفسی" استاد پیشکسوت خوشنویسی کشور که به اهتمام فرزند ایشان آیت ا.. حامد وفسی گردآوری و به چاپ رسیده بود رونمایی شد.

همچنین از کتاب دکتر حمیدرضا قلیچ خانی به نام " اویس وفسی" و سردیس زنده یاد استاد فتحعلی واشقانی فراهانی که توسط استاد کمالی مرام ساخته و به دانشگاه تفرش اهدا گردید رونمایی شد.

رئیس دانشگاه تفرش در این همایش گفت: دانشگاه تفرش تمام تلاش و همت خود را برای رسیدن شهرستان تفرش به افق های رشد و توسعه در سطح شهرستان، منطقه، استان و کشور به کار می بندد تا شهرستان تفرش با وجود مشاهیر و نخبگان خود  به مانند نگین در سطح جهان درخشیده و در سطح علمی و فرهنگی به مانند گذشته تاثیر گذار بماند.

دکتر "سهیل واشقانی فراهانی"  ایجاد هیئت امنا و هیئت ممیزه مستقل دانشگاه تفرش، تصویب و  راه اندازی دو دانشکده "علوم انسانی" و "هنر و معماری" در دانشگاه تفرش، کسب مجوز پذیرش دانشجو در هفت رشته در  مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری،  کسب مجوز تاسیس پردیس علوم و مهندسی صنایع غذایی وابسته به دانشگاه تفرش در  شهرستان ساوه و کسب مجوز پذیرش دانشجوی بین الملل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از سوی سازمان اموردانشجویان برای دانشگاه تفرش را از مهمترین دستاوردهای کسب شده این دانشگاه در طول هجده ماه گذشته عنوان نمود.

 دکتر اتابکی فرماندار شهرستان تفرش نیز در این همایش  وجود 300 خوشنویس و 21 مکتب خانه  در ادوار مختلف را نشان از فرهنگ والای مردم شهر پدران علمی ایران عنوان و بر استفاده از ظرفیت های فرهنگی شهرستان تاکید  نمود.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاشهای دکتر سهیل واشقانی فراهانی به دلیل حمایت ایشان از حوزه های فرهنگ، هنر و مشاهیر و مفاخر فرهنگی شهرستان از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اهدا لوح یادبود تقدیر و تجلیل گردید.

تقدیر از استاد ملا اسماعیلی به عنوان پیشکسوت خوشنویسی شهرستان و زنده نگه داشتن یاد و خاطره استاد فتحعلی واشقانی فراهانی با سخنرانی توسط خواهر زاده ایشان از دیگر برنامه های جانبی این  همایش بود.

آخرین ویرایش۲۱ آذر ۱۴۰۲

( ۲ )

نظر شما :