مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان ؛

پیشگیری، توانمندسازی و ارتقاء سطح سواد سلامت دانشگاهیان مهمترین اولویت دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان است

۰۹ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۸ کد : ۷۲۶۹ اخبار
تعداد بازدید:۵۷۲
مدیرکل مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان گفت: پیشگیری، توانمندسازی و ارتقاء سطح سواد سلامت خانواده دانشگاهیان مهمترین اولویت مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان است.
پیشگیری، توانمندسازی و ارتقاء سطح سواد سلامت دانشگاهیان مهمترین اولویت دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان است

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تفرش، دکتر "ابراهیم نعیمی" روز پنجشنبه نهم آذر در نشست شورای سلامت و سبک زندگی دانشگاه تفرش افزود: مهارت حل مسئله، مهارت مدیریت هیجان و کنترل خشم، مهارت سازگاری و تاب آوری، مهارت مدیریت استرس و خودمراقبتی و مهارت تفکر انتقادی و تفکر خلاق پنج اولویت مراکز مشاوره و سبک زندگی برای حل مشکلات روانشناختی دانشجویان است.

وی با اشاره به چالش ها و مسائل پیش روی دانشجویان، مهارت افزایی را مهمترین رویکرد در حل مساله عنوان کرد و افزود: مدیریت هیجانات زندگی، کنترل خشم، خود مراقبتی، تاب آوری از موضوعاتی است که باید مهارت آن را به دانشجویان آموزش داد.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان با بیان این که رویکرد مرکز مشاوره، پیشگیری و توانمند کردن دانشجویان در مسائل مختلف زندگی است اضافه کرد: رویکرد مرکز مشاوره بیشتر از رویکرد درمانی، رویکرد پیشگیری یعنی برطرف کردن ضعف‌ها و ناتوانایی‌ها بوده و پیشگیری مقدم بر درمان است.

دکتر نعیمی تصریح کرد: تلاش می گردد از دانشجویان در قالب کانون همیارن سلامت برای توسعه فعالیت های اجتماع محور استفاده گردد تا دانشجویان در تماس مستقیم با یکدیگر و مسئولین در صدد تعامل و حل مشکل اقدام نمایند که این امر در دانشگاه تفرش به خوبی در حال انجام است.

ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه، حضور در نشست صمیمی با اعضا همیاران سلامت و فعالین فرهنگی دانشگاه تفرش، بازدید از خوابگاه های دانشجویی، مرکز بهداشت، مشاوره و سبک زندگی و سالن های ورزشی از دیگر برنامه های جانبی مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در دانشگاه تفرش بود.

آخرین ویرایش۰۹ آذر ۱۴۰۲

( ۲ )

نظر شما :