رییس دانشکده ریاضی دانشگاه تفرش خبر داد؛

برگزاری دوازدهمین کنفرانس نظریه‌ گراف و ترکیبیات جبری در دانشگاه تفرش

۳۰ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۶ کد : ۷۳۰۴ اخبار
تعداد بازدید:۴۲۹
رییس دانشکده ریاضی دانشگاه تفرش گفت: دوازدهمین کنفرانس نظریه‌ گراف و ترکیبیات جبری روزهای ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه در دانشگاه تفرش برگزار می‌شود.
برگزاری دوازدهمین کنفرانس نظریه‌ گراف و ترکیبیات جبری در دانشگاه تفرش

دکتر "حسن آریانپور" در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه تفرش افزود: نظریه گراف و ترکیبیات یکی از کاربردی‌ترین شاخه‌ های ریاضی در علوم پایه و برخی از حوزه های فنی و مهندسی است که در رشته‌هایی مانند علم داده، شبکه های عصبی، شیمی کاربردی، نانو، زیست شناسی و علوم کامپیوتر کاربرد فراوانی دارد و علاقه مندان بسیاری جذب این گرایش از رشته ریاضیات و کاربردها می‌شوند.

وی با حائز اهمیت شمردن شاخه گراف و ترکیبات در سایر بخشهای کاربردی علوم اظهار داشت: از جمله کاربردهای مهم این گرایش می‌توان به استفاده آن در بهینه‌سازی، تحلیلهای آماری، فناوری اطلاعات، بینایی کامپیوتر، کد و رمز، نظریه محاسبه و الگوریتم‌ها اشاره کرد.

دبیر دوازدهمین کنفرانس نظریه گراف و ترکیبیات جبری ادامه داد: از ۶۶ مقاله ارسالی به دبیرخانه کنفرانس، ۵۶ مقاله به صورت ارائه‌ شفاهی پذیرش گردیده و شش سخنران از صاحبنظران و پژهشگران برجسته حوزه گراف و ترکیبیات کشور در روزهای برگزاری کنفرانس دعوت شده اند.

دکتر آریانپور خاطرنشان کرد: دوازدهمین کنفرانس نظریه گراف و ترکیبیات جبری با هدف آشنایی پژهشگران، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و علاقه مندان به زمینه‌های گراف و ترکیبیات با حوزه های تحقیقاتی یکدیگر و نیز ارائه تازه‌ترین بروندادها و دستاوردهای پژوهشی با محوریت گراف، نظریه جبری گراف، ترکیبیات و ترکیبات جبری با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاههای سراسر کشور، فارغ التحصیلان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سایر پژوهشگران و علاقه مندان به این حوزه برگزار می گردد.

وی یادآور شد: سخنرانیهای تخصصی توسط سخنرانان مدعو در موضوعات تخصصی گراف و ترکیبیات بصورت شش جلسه‌ ۴۰ دقیقه ای در دو بخش صبح و عصر هماهنگ گردیده و ارائه های شفاهی در قالب جلسات ۲۰ دقیقه‌ای توسط شرکت کنندگان عضو هیات علمی، فارغ التحصیلان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سایر پژوهشگران برنامه ریزی شده است.

آخرین ویرایش۰۱ بهمن ۱۴۰۲

( ۳ )

نظر شما :