با حضور اساتید، دانش‌پژوهان و صاحب‌نظران؛

دوازدهمین کنفرانس نظریه‌‌ گراف و ترکیبیات جبری در دانشگاه تفرش برگزار شد

۱۹ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۴ کد : ۷۳۲۴ اخبار
تعداد بازدید:۶۶۶
دوازدهمین کنفرانس نظریه‌‌ گراف و ترکیبیات جبری با حضور جمعی از استادان، دانشجویان، پژوهشگران و محققان در دانشگاه تفرش آغاز به کار کرد.
دوازدهمین کنفرانس نظریه‌‌ گراف و ترکیبیات جبری در دانشگاه تفرش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تفرش، دبیر دوازدهمین کنفرانس نظریه گراف و ترکیبیات جبری در این کنفرانس گفت: دوازدهمین کنفرانس نظریه گراف و ترکیبیات جبری با هدف آشنایی پژهشگران، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و علاقه مندان به زمینه‌های گراف و ترکیبیات با حوزه های تحقیقاتی یکدیگر و نیز ارائه تازه‌ترین بروندادها و دستاوردهای پژوهشی با محوریت گراف، نظریه جبری گراف، ترکیبیات و ترکیبات جبری با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاههای سراسر کشور، فارغ التحصیلان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سایر پژوهشگران و علاقه مندان به این حوزه در دانشگاه تفرش در حال برگزاری است.

دکتر "حسن آریانپور" افزود: از 70مقاله ارسالی به دبیرخانه کنفرانس، 60 مقاله به صورت ارائه‌ شفاهی پذیرش گردیده و شش سخنران از صاحبنظران و پژهشگران برجسته حوزه گراف و ترکیبیات کشور در روزهای برگزاری کنفرانس به ارائه مقاله می پردازند.

وی ادامه داد: در این کنفرانس شش سخنرانی کلیدی تخصصی با حضور استادان  دکتر امیر جعفری، دکتر رامین جوادی، دکتر علی طاهر خانی، دکتر محمد علی حسین زاده، دکتر دوستعلی مژده و دکتر مجتبی قربانی از صاحبنظران و پژهشگران برجسته حوزه گراف و ترکیبیات کشور برگزار می گردد.

دبیر دوازدهمین کنفرانس نظریه گراف و ترکیبیات جبری ورئیس دانشکده ریاضی دانشگاه تفرش هدف از برگزاری این کنفرانس را برقرای ارتباط علمی و تبادل نظرات استاد و دانشجو عنوان کرد و افزود:  با توجه به سطح کیفی مطلوب این کنفرانس، مقالات ارائه شده میتوانند در مجلات معتبر داخلی و بین المللی چاپ خواهد شد.

رئیس دانشگاه تفرش نیز در این کنفرانس گفت: مدل سازی ریاضی و شاخه های کاربردی ریاضیات نظیر گراف و ترکیبیات در تمامی علوم طبیعی مانند فیزیک، زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، هواشناسی و علوم مهندسی مانند علوم رایانه، هوش مصنوعی کار بردهای گسترده‌ای دارد.

دکتر "سهیل واشقانی فراهانی" با بیان این که بدون استفاده از مدل سازی های ریاضی و یا استفاده از کاربرد شاخه های مختلف ریاضی نمی توان علم را پیش برد اظهار امیدواری کرد از دستاوردهای این کنفرانس در پیشبرد علم ریاضی در جهان استفاده گردد.

دبیر اجرایی دوازدهمین کنفرانس نظریه گراف و ترکیبیات جبری نیز در این کنفرانس گفت: امروز در دانشگاه تفرش میزبان استادان بزرگ نظریه گراف کشور در دانشگاه تفرش هستیم که بعد از دوران کرونا این اولین دوره برگزاری حضوری کنفرانس است که در دانشگاه تفرش با حضور اساتید، دانش‌پژوهان، صاحب‌نظران و دانشجویان برگزار می گردد.

دکتر "محمد حبیبی" افزود: علاوه بر حضور اساتید و دانشجویان در این کنفرانس شاهد حضور دانش آموزان رشته ریاضی و فیزیک شهرستان تفرش هستیم تا از ظرفیت علمی این کنفرانس جهت آشنایی با کاربرد های رشته گراف با برگزاری کارگاه های تخصصی استفاده نمایند.

آخرین ویرایش۱۹ بهمن ۱۴۰۲

( ۳ )

نظر شما :