آیین معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تفرش برگزار شد

۱۱ مهر ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵ کد : ۷۳۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۹۶

 

 

مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تفرش عصر روز شنبه مورخ ۹۵/۷/۱۰به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تفرش و ستاد استقبال از مهر دانشگاه تفرش در مجموعه فرهنگی پروفسور حسابی شهرستان تفرش و با شرکت دانشجویان و مسئولین برگزار گردید.

 

رییس دانشگاه تفرش در این آیین ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان جدیدالورود گفت: چهارسال تحصیل در دانشگاه تفرش، دوران مهم و تعیین کننده در زندگی شما و بستری مناسب برای تحصیل،  کسب مهارت، انتخاب شغل و حتی ازدواج است.

 

 


 دکتر " محمد قاسم سحاب" با بیان این که دانشگاه تفرش در مقایسه با دیگر دانشگاه ها از امتیازات و پتانسیل های ویژه و ممتازی برخوردار است افزود: دانشجویان باید ضمن  استفاده از فرصت تحصیلی فراهم شده در دانشگاه تفرش  ، دید متفاوت نسبت به شرایط و پتانسیل این دانشگاه داشته و این پتانسیل را امتیازی برای رشد و شکوفایی علمی خود بدانند.

 

 

وی وسعت دانشگاه ، محیط طبیعی و سرسبز به دور از ترافیک و ازدحام شهری ، دارا بودن دریاچه مصنوعی، موزه تاریخ طبیعی ، وجود بستر مناسب برای ایجاد زمین گلف، ورزش پاراگلایدر و پاراموتور به دلیل وجود کوه ها و محیط کوهستانی را از مهمترین  امتیازات ویژه دانشگاه تفرش عنوان نمود.

 

 


مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این آیین گفت: در دین مبین اسلام  کسب علم و دانش بالاترین عبادت و مقدمه ای برای عمل و تهذیب است واگر همراه با عمل شود مقدس و دارای جایگاه ممتاز و ویژه ای است.

 

حجت الاسلام "رسول ظرافت" افزود: کسب توفیق علم و دانش در دوران جوانی بزرگترین عنایت خداوند به شما است که باید در مسیر رشد و تعالی، در راه کسب علم و دانش قدم برداشته و آینده کشور را به سمت توسعه و شکوفایی رهنمون سازید.

 

وی تصریح کرد: رسالت کنونی دانشجویان در دوران طلایی تحصیل علم در دانشگاه، تلاش برای کسب علم و دانش، تهذیب و اخلاق است.

 

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش با اشاره به آیه۳۹ سوره نجم "وَأَنْ لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَی " افزود: انسان جز سعی و تلاش خود چیز دیگری نیست لذا پیشرفت هر انسانی در مسائل مادی و معنوی در گرو تلاش و سعی خود است و خداوند متعال با توجه به اعطا نمودن  اختیار و عقل به انسان ،  وی را نسبت به اعمال و رفتار خود اجبار ننموده و برای اختیار انسان احترام قائل است.

 

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تفرش نیز در این آیین گفت: دانشگاه  تفرش در بین ۱۳۰۰ موسسه آموزشی در نظام رتبه بندی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴  رتبه ۲۵ را کسب نمود.

 

 

دکتر مهدی جعفری پناه با اشاره به اینکه ۲۱۳ نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف این دانشگاه در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴در دانشگاه‌های دولتی کشور  پذیرفته‌شده‌اند، افزود: درصد متوسط پذیرفته‌شدگان این دانشگاه در آزمون‌های کارشناسی ارشد سال ۹۴، ۴۲/۸۶ درصد می‌باشد که این آمار بالاتر از آمار پذیرفته‌شدگان برخی از دانشگاه‌های مطرح کشور است.

 

 

وی تصریح کرد: افزایش درصد متوسط پذیرفته‌شدگان این دانشگاه در آزمون‌های کارشناسی ارشد سال ۹۴نسبت به سال‌های گذشته در سایه توجه به وضعیت کیفیت آموزشی  و ارتقاء آموزشی محقق شده است.

 

 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تفرش نیز در این آیین گفت: در سال ۵۷ با ارائه تئوری ولایت فقیه امام خمینی (ره) بحث سیاسی حکومت شیعی شکل گرفت .

 

دکتر "محمد حبیبی" با بیان این که اکنون مشکلات اقتصادی از مهمترین دغدغه  های جامعه ما است افزود: بحث اقتصاد مقاومتی از اهمیت بسزایی برخوردار است و همانند نظریه ولایت فقیه امام (ره) که نظر به جنبه سیاسی حکومت شیعی داشت، می تواند جنبه اقتصادی حکومت شیعه را پایه گذاری نماید.

 

لذا همانگونه که مردان و دلاورمردان ایران زمین با تشکیل قرارگاه های جنگی و احساس وطیفه در هشت سال دفاع مقدس از کیان و آرمان های این حکومت شیعی دفاع نمودن و توانستیم تکنیک جنگی خود را به جهان صادر نماییم ، ما نیز باید در این نظام ضمن اهمیت دادن به درس و تحصیل،  به جهاد در قرارگاه های علمی پرداخته و وارد بازار کار و فعالیت در راه توسعه و آبادانی کشور گردیم.

 

وی عدم وجود خوابگاه های سطح پنج در دانشگاه، فعال بودن اداره تربیت بدنی، دارا بودن انجمن های علمی و کانون های فرهنگی و هنری، وبسایت بروز و فعال مدیریت فرهنگی ، واحد نشریات ، موثر بودن واحد بهداشت و مشاوره و شورای صنفی رفاهی دانشجویان را از مهمترین  امتیازات این دانشگاه در حوزه فرهنگی و دانشجویی عنوان نمود.

 

پخش کلیپ، موسیقی سنتی، اجرای تواشیح و همخوانی ، اهدای بسته های فرهنگی و مسابقه از مهمترین برنامه های جانبی این مراسم بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

آخرین ویرایش۱۱ مهر ۱۳۹۵

نظر شما :