دانشگاه تفرش ازلحاظ درصد چاپ مقالات در چارک اول، ازبرخی دانشگاه‌های مطرح کشور جلوتر است

۲۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۲۷ کد : ۷۳۸ اخبار
تعداد بازدید:۹۷۰

 

 

 

مدیر پژوهشی دانشگاه تفرش از قرار گرفتن این دانشگاه در ردیف دانشگاه های مطرح کشور از لحاظ کیفیت مقالات به چاپ رسیده بر اساس دسته بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( (ISCخبر داد.

 

دکتر "سهیل واشقانی فراهانی" روز شنبه در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه گفت: این آمار از سوی دکتر محمد جواد دهقانی رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در نشست معاونین پژوهشی منطقه چهار کشور در دانشگاه بوعلی سینا همدان ارائه شد.

 

وی افزود: این دسته بندی بر اساس مطالعه آماری صورت گرفته از مقالات چاپ شده اساتید دانشگاه های کشور در ژورنالهای بین المللی انجام شده است.

 

مدیر پژوهشی دانشگاه تفرش ادامه داد:  دسته بندی ژورنالها براساس دسته برتر که  شامل۲۵ درصد بالای لیست ژورنالها از نظر کیفیت (Q1)، ۲۵ درصد دوم از نظر کیفیت (Q2)، ۲۵ درصد سوم از نظر کیفیت (Q3) و ۲۵ درصد چهارم از نظر کیفیت (Q4) می باشد.

 

واشقانی تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، ۲۴/۱۵ درصد از مقالات ISI تولید شده از سوی اساتید دانشگاه تفرش در ۲۵ درصد برتر (Q1) چاپ شده است که این بیشتر از برخی دانشگاه های مطرح کشور است.

 

وی اظهار داشت:لازم به ذکر است در این مطالعه درصد مقالات چاپ شده از طرف اساتید دانشگاه تهران در چارک اول۲۴ درصد است که این نشان دهنده وضعیت مساعد دانشگاه تفرش از لحاظ مقالات کیفی معادل دانشگاه های مطرح کشور است.

 

مدیر پژوهشی دانشگاه تفرش افزود: همچنین  ۶/۶ درصد از مقالات اساتید دانشگاه تفرش در دو تا ۱۰ درصد برتر مجلات بین المللی چاپ شده اند، که این آمار از بسیاری از دانشگاه های مطرح کشور بالاتر است.

 

واشقانی تصریح کرد: همت اساتید برای انجام فعالیت های کیفی، همکاری اساتید رشته های مختلف با هم، اجرای سیاست های وزارت علوم در حوزه پژوهش و طبیعت آرام و زیبای شهر تفرش از عوامل بالا رفتن جایگاه دانشگاه تفرش در این مطالعات بوده است.

 

 

جهت مشاهده آمار ارائه شده از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (isc) اینجا کلیک نمایید.

آخرین ویرایش۲۰ شهریور ۱۳۹۵

نظر شما :