آئین نکوداشت پروفسور قوام زاده پدر پیوند مغز استخوان در دانشگاه تفرش برگزار شد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۸:۵۳ کد : ۷۳۸۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۵
به مناسبت هفته فرهنگی شهرستان تفرش، آیین نکوداشت پروفسور "اردشیرقوام‌زاده" پدر علم پیوند مغر استخوان ایران و از مفاخر تفرش به همت دانشگاه علوم پزشکی اراک و با حضور استاندار مرکزی، معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس دانشگاه تفرش روز پنجشنبه در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.
آئین نکوداشت پروفسور قوام زاده پدر پیوند مغز استخوان در دانشگاه تفرش برگزار شد

استاندار مرکزی در این آیین با بیان اینکه هر موجودیت زنده انسانی دارای یک شاکله‌‌ی جسمی و یک شالکه‌ی معنوی و درونی است، گفت: شاکله معنوی در خصوص آحاد اشخاص جامعه شخصیت است و زمانی که از یک گروه انسانی و جوامع صحبت می‌کنیم این شاکله معنوی هویت نام دارد.

دکتر "فرزاد مخلص‌الائمه" ادامه داد: مؤلفه‌هایی در کنار هم، هویت یک جامعه را می‌سازند و هر عنصر ممیزه ای که تفاوت‌های یک جامعه را نشان می‌دهد عنصر هویتی است.

وی با تأکید بر اینکه گفتمان غالب فرهنگی در استان مرکزی، گفتمان هویت است، گفت: معتقدیم که عناصر ممیزه در استان مرکزی و به‌ویژه در شهرستان تفرش عناصر خاصی است چراکه مفاخر استان و شهرستان را جزو نظام هویتی می‌دانیم.

مخلص‌الائمه استان مرکزی را مهد صنعت و سیاست عنوان کرد و افزود: به لطف و فضل الهی مفخار ما منحصر به گذشتگان نیستند و امروز هم از وجود این مفاخر و سرآمدان بهره‌مند هستیم.

استاندار مرکزی اضافه کرد: دی ماه سال گذشته بالغ بر 2500 نفر از سرامدان استان مرکزی از 22 قشر، که ساکن تهران هستند به این گردهم‌آیی "سرآمدان دیار آفتاب" دعوت شدند که هر یک چهره‌هایی برجسته هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه پروفسور قوام‌زاده را یکی از عناصرهویتی برجسته‌ی شهرستان تفرش و استان مرکزی هستند، گفت: ایشان چهره‌ای سرآمد و شاخص در سطح بین‌المللی و شخصیتی متواضع، با اخلاق و عالم است که باید برای وجود چنین مفاخری به مردم تفرش و استان مرکزی تبریک گفت. امیدواریم بتوانیم این مفاخر را تجلیل کنیم و استانی مفاخرپرور هم باقی بمانیم.

مخلص‌الائمه اذعان داشت: تمام شهرستان‌ها مکلف هستند هفته‌های فرهنگی را با تمرکز بر عناصر هویتی برگزار کنند که در این بین هفته‌ی فرهنگی خمین و تفرش بسیار برجسته و شاخص است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در آئین تجلیل از پروفسور قوام‌زاده، گفت: شهرستان تفرش در حوزه‌ های مختلف فرهنگی، سیاسی و علمی تاریخ‌ساز و سرآمد است.

"ولی اله بیاتی" افزود: شهرستان تفرش در حوزه‌ های فرهنگی، سیاسی و علمی تاریخ‌ساز است؛ چراکه ۲۲ شخصیت متخصص علمی و بیش از ۵۰۰ شخصیت فرهنگی و سیاسی تاثیرگذار را پرورش داده و پرفسور قوام زاده یکی از مفاخر و اندیشمندان والامقام این شهرستان است.

وی اظهار داشت: علی‌رغم شهرت و محبوبیت این شهر در حوزه‌های علمی و فرهنگی، امید است در دو جنبه‌ اقتصادی و گردشگری نیز اقداماتی انجام شود تا مشکل اشتغال‌زایی برطرف شده و شاهد مهاجرت نیروهای متخصص نباشیم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بحث خدمات‌رسانی به روستاهای صعب‌العبور اشاره کرد و گفت: به‌دلیل موقعیت جغرافیایی این شهرستان، بیشتر روستاها در قسمت‌های صعب‌العبور قرار دارند و برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به این شهروندان باید برنامه‌ریزی و هماهنگی های لازم صورت بگیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در آئین تجلیل از پروفسور قوام‌زاده، گفت: پروفسور قوام زاده الگوی علمی بزرگان و علما است.

دکتر سید حمید جمال الدینی افزود: پروفسور قوام زاده گنجینه‌ای علمی است که با اخلاق‌مداری، نیروهای متخصصی را در سراسر کشور تعلیم داده و الگوی علمی بزرگان و علما است.

وی اظهار داشت: دستاوردهای دولت سیزدهم در سطوح گسترده و در حیطه‌های مختلف به‌ویژه نظام سلامت شایان توجه است، به‌طوریکه در این دولت بیش از شانزده هزار تخت بیمارستانی تجهیز شده و آماده خدمات‌رسانی به مردم است.

دکتر جمال الدینی با اشاره به اینکه تجهیزات به روز پزشکی در تمام سطح کشور و شهرستان ها از جمله تفرش وارد شده اند، ادامه داد: بخش دیگری از توسعه در حوزه‌ منابع انسانی و منابع متخصص است که ۲۵ هزار نیروی متخصص در کل کشور در حال خدمت بوده و دیگر شاهد صف‌های طولانی مردم در مراکز درمانی نیستیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: اکنون ۴۰۴۰ پروژه در حال توسعه داریم که ۲۱۰۰ پروژه در طی این سال‌ها تحویل و وارد مدار خدمت‌رسانی به هموطنان شده است.

دکتر جمال الدینی در پایان با اشاره به شعار سال که همان "افزایش تولید با مشارکت مردم" است، اظهار امیدواری کرد که با افزایش ۲۵ درصدی پذیرش رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی بتوان دستاوردهای جدید و نوینی را با مشارکت مردم در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کسب نمائیم.

در این آیین سرود دانشگاه تفرش رونمایی و به پاس قدردانی از زحمات و تلاش های پروفسور قوام زاده پدر پیوند مغز استخوان با اهدای لوح تقدیر، از ایشان تجلیل و قدردانی شد.

 

آخرین ویرایش۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

( ۲ )

نظر شما :