اجتماع بزرگ عاشورائیان در دانشگاه تفرش برگزار شد

۲۷ مهر ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۴ کد : ۷۷۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۱۲

 

اجتماع بزرگ عاشورائیان با حضور حجت الاسلام والمسلمین "مرتضی آقا تهرانی" عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) دانشگاه تفرش برگزار شد.

 

 استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم گفت: طلب اصلاح، از مهم‌ترین و آخرین هدف قیام عاشورا امام حسین (ع) است.

 

حجت‌الاسلام "مرتضی آقا تهرانی" افزود: امام حسین (ع) در وصیت‌نامه خود هدف از قیام عاشورا را اصلاح امت جدش رسول ا.. از انحراف و مفاسد به‌وسیله امربه‌معروف و نهی از منکر عنوان نمود.

 

وی ادامه داد: اصلاح منحصر به قرن و زمان خاصی نیست بلکه حرکتی ادامه‌دار برای سپردن این جریان به دست مصلح کل است.

 

مدرس حوزه علمیه با اشاره به مقام خلافت الهی انسان تصریح کرد: خداوند از بین تمام مخلوقات انسان را جانشین خود نموده است، استعداد خلافت در تمامی انسان‌ها وجود داشته و استعدادی بالقوه در آنان است.

 

آقا تهرانی تصریح کرد: از اینرو باید انسان‌ها به تفکر درباره وجود خود بپردازند زیرا تفکر درباره وجود خود از شصت سال عبادت بالاتر و افضل عبادات است.

 

وی بابیان اینکه خداوند انسان‌ها را بیهوده خلق ننموده است ادامه داد: بهترین میزان برای حسابرسی و قضاوت درزمینه اعمال انسان‌ها، خود انسان است از اینرو انسان نباید کاری کند که قضاوتش درباره خودش قضاوتی نادرست باشد.

 

مدرس حوزه علمیه در خاتمه بازگشت به خویشتن، خودسازی و دلسوزی نمودن در زمینه نفس خویش را بهترین زمینه برای اصلاح نفس وزندگی انسان‌ها عنوان نمود.

 

در این اجتماع که به همت هیئت محبان اهل‌بیت (ع) دانشگاه تفرش و با حضور ریاست دانشگاه، مسئولین و دانشجویان برگزار شد شرکت‌کنندگان به عزاداری و مدیحه‌سرایی در سوگ سالار شهیدان امام حسین (ع) پرداختند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۲۷ مهر ۱۳۹۵

نظر شما :