سمینار آشنایی با مرکز رشد در دانشگاه تفرش برگزار شد

۱۲ آبان ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۹ کد : ۷۸۳ اخبار
تعداد بازدید:۸۹۶

 

 

سمینار تخصصی معرفی و آشنایی با مرکز رشد روز سه‌شنبه ۱۱ آبان ماه ۹۵ با حضور دانشجویان در سالن آمفی تئاتر حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.

 

مدیر مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه تفرش در این مراسم گفت: مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری یکی از سازمان‌های حامی کارآفرینی می‌باشد که رویکرد این مراکز، بر خوداشتغالی و کارآفرینی مبتنی است.

 

دکتر "محمدجواد عبدالهی فرد"افزود: در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ یکی از اهداف مهم بر دستیابی به اقتصاد متنوع و متکی بر منابع دانش، آگاهی، سرمایه انسانی و فناوری نوین استوار است که در این راستا توسعه اقتصاد دانش‌بنیان از تأثیر بسزایی برخوردار می‌باشد.

 

وی بابیان این‌که در دو دهه اخیر دنیا به‌سوی اقتصاد مبتنی بر دانش سوق داده‌شده است اظهار داشت: نوآوری، نیروی انسانی کارآفرین، واحدهای تحقیق و توسعه از مشخصه‌های اقتصاد مبتنی بر دانش است که ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های کارآفرین از مهم‌ترین ساختارهای در نظر گرفته‌شده برای اقتصاد دانش‌بنیان می‌باشد.

 

مدیر مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه تفرش تصریح کرد: از اینرو مراکز رشد بستری مناسب برای حمایت از ایده‌های نوآورانه و تلاش برای دستیابی این ایده‌ها به بازار می‌باشد که هدایت پروژه‌های دانشجویی به سمت تولید محصول و تکنولوژی و به‌کارگیری آن در شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت مرکز رشد دانشگاه تفرش قرارگرفته است.

 

لازم به ذکر است معرفی مرکز رشد، امکانات و تسهیلات قابل‌ارائه به مبتکرین، وبیان وضعیت موجود کشور در حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از دیگر مباحث مطرح‌شده توسط دکتر جواد عبدالهی فرد مدیر مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه تفرش در این سمینار بود.

 

تمام

خبرنگار: سمیه هدایتی

عکاس: روح ا... دواتگری

 

 

 

آخرین ویرایش۱۲ آبان ۱۳۹۵

( ۱ )

نظر شما :