برگزاری جلسه هیئت امناء بنیاد فرهنگی سحاب در دانشگاه تفرش

۲۶ آبان ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۶ کد : ۷۹۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۳۸

 

 

جلسه هیئت امناء بنیاد فرهنگی سحاب عصر روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه با حضور رئیس دانشگاه تفرش و اعضا این هیئت‌امنا در سالن گردهمایی مرحوم کاریابی دانشگاه تفرش برگزار شد.

 

 

 مهندس غلامرضا سحاب رئیس هیئت‌مدیره بنیاد فرهنگی سحاب در این نسشت ضمن بیان روند ثبت و تأسیس این بنیاد خط‌ مشی اصلی بنیاد فرهنگی سحاب را انجام کارهای فرهنگی ازجمله انتشار کتاب نویسندگان و شخصیت‌های علمی منطقه تفرش، فراهان و آشتیان، ایجاد موزه مشاهیر، نگارخانه و کتابخانه عنوان نمود.

 

 

وی افزود: اعطاء کمک‌تحصیلی به دانشجویان و دانش آموزان بااستعداد منطقه که از بضاعت مالی برخوردار نمی‌باشند در قالب وام‌های شرافتی از دیگر اهداف و خط‌مشی‌های شاخص این بنیاد است.

 

 

سحاب ایجاد موزه مشاهیر در بنیاد فرهنگی سحاب را بستری مناسب برای بازدید دانشجویان به‌منظور آشنایی باشخصیت‌های علمی و الگوبرداری از آنان برای طی نمودن مسیر رشد و پیشرفت علمی دانست.

 

 

 دکتر محمدقاسم سحاب مدیرعامل بنیاد فرهنگی سحاب نیز در این نشست کمک به اعتلای فرهنگی ایران و شناسایی شخصیت‌های علمی به جوانان و دانشجویان و همگان را از مهم‌ترین اهداف تأسیس این بنیاد برشمرد.

 

 

وی افزود: در راستای بزرگداشت شخصیت‌ها و مفاخر استان مرکزی بنیاد فرهنگی سحاب اقدام به برگزاری فراخوان اعطاء جایزه استاد عباس سحاب به محققین دارای فعالیت‌های شاخص و برجسته در حوزه کارتوگرافی، جغرافیا، سامانه‌های اطلاعات مکانی و علوم مرتبط نموده است.

 

 

دکتر سحاب اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار و تحقیقات خود در حوزه‌های فوق‌الذکر را تا تاریخ ۱۵ آذرماه به بنیاد فرهنگی سحاب ارسال نمایند.

 

وی تصریح کرد: همه‌ساله در سالروز تولد استاد عباس سحاب در دی‌ماه این جایزه به واجدین شرایط اهدا خواهد شد.

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی سحاب در ادامه از راه‌اندازی وب‌سایت بنیاد فرهنگی سحاب به‌منظور اطلاع‌رسانی فعالیت‌های بنیاد به افکار عمومی در آینده نزدیک خبرداد.

 

تبادل‌نظر اعضای بنیاد در خصوص فعالیت‌های بنیاد فرهنگی سحاب از مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در این نشست بود.

 

در پایان این نشست اعضاء بنیاد فرهنگی سحاب از موزه و پروژه های عمرانی خیر ساز دانشگاه تفرش بازدید نمودند.

 

تمام

خبرنگار: سمیه هدایتی

عکس: روح ا...دواتگری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۲۶ آبان ۱۳۹۵

نظر شما :