چهارمین نشست هم اندیشی اساتید

۲۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۷:۱۸ کد : ۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۲۶
چهارمین نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه تفرش در سال 91 برگزار شد

 


چهارمین نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه تفرش  با موضوع " بررسی اسلام ستیزی غرب و رابطه آن با  تمدن اسلامی"شامگاه سه شنبه با حضور مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ، رئیس دانشگاه تفرش و اعضاء هیات علمی دانشگاههای تفرش در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

 پژوهشگر تاریخ و تمدن  اسلامی در این نشست گفت: اسلام ستیزی صورت گرفته از سوی غرب  در برابر  اعتقادات مسلمانان  از جمله توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) ،قرآن سوزی کشیش ملعون آمریکایی و ساختن فیلم های موهن نشان دهنده ی واهمه شدید دنیای غرب از قدرت غیرقابل کنترل اسلام و نفوذ آن در درون تمدن غرب و به چالش کشیدن آن است.

دکتر "محمد حسین رجبی دوانی" با اشاره  مناسباتی  صورت گرفته بین اسلام و غرب در طول تاریخ افزود: اسلام ستیزی  غربیان و توهین به مقدسات  اسلام در واقع نتیجه  تقلید احمقانه غرب به اصطلاح تمدن جدید با تمام پیشرفت های مادی خود از اسلاف پلید خود در گذشته است.

وی ادامه داد:  با ظهور اسلام در شبه جزیره عربستان پیامبر  اکرم با ارسال نامه سران کشورهای مختلف را به دین اسلام دعوت نمود بعد از رحلت پیامبر نیز حاکمان اسلامی مجددا این دعوت را عرضه کردند که ایرانیان و رومیان به سرعت تحت تأثیر آن قرار گرفتند و به اسلام گرویدند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) تصریح کرد: وقتی ارباب کلیسا گرایش گروه گروه مسیحیان به اسلام و زانو زدن مسیحیت در برابر اسلام را مشاهده کردند، برای مخدوش کردن افکار عمومی مسیحیان نسبت به اسلام و زشت نشان دادن چهره اسلام، شروع به جسارت به قرآن و به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله نمودند.و با ترجمه های تحریف شده از قرآن، آنچه خود می خواستند را نشر دادند تا چهره اسلام را بعنوان دینی سراسر کفر و شرک جلوه دهند.

دکتر رجبی دوانی اظهار داشت: این اسلام ستیزی تا ظهور انقلاب اسلامی ایران با نوساناتی همراه بود اما پس از به میدان آمدن جمهوری اسلامی، رنگ دیگری به خود گرفت و اهانت به مقدسات اسلامی که به دلیل انزوای مسلمانان سالها کمرنگ شده بود، بار دیگر مورد توجه استکبار جهانی قرار گرفت و همچون اسلاف خود به توهین به مقدسات مسلمین پرداختند.

وی ادامه داد: کشاندن دین به عرصه های اجتماع و سیاست علت اسلام ستیزی غرب با اسلام در زمان انقلاب بود که آنان را وادار شیعه شناسی و احساس خطر از سوی شیعه نمود.

پژوهشگر تاریخ و تمدن  اسلامی افزود: غربیان با ایجاد کرسی های شیعه شناسی در امریکا و اسزائیل متوجه اعتقاد شیعه به ولایت و عنصر شهادت و مهدویت شدند از اینرو تحمیل  جنگ و تخریب اعتقادات دینی به ملت ایران را سرلوحه خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: اما ملت ایران به لطف الهی و  اقتدا به ولایت با وجود تحریم ها در عرصه های مختلف علمی و هسته ای به پیشرفت های قابل توجه دست یافته و غربیان را وادار به احساس خطر از جانب اسلام و توهین به مقدسات اسلام نمودند که این اوج بدبختی غرب بود.

 

 

دکتر رجبی دوانی در پایان اظهار امیدواری نمودتا با تلاش دانشمندان و اساتید  مسلمان قدرت گذشته  اسلام در حکومت ولایی باز گشته و  شاهد  به رخ کشیدن عظمت اسلام به جهانیان و به حاشیه رفتن و چالش غرب باشیم.

آخرین ویرایش۲۲ اسفند ۱۳۹۱

نظر شما :